کد خبر: ۲۶۰۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۱۵ تير ۱۳۹۹ - 2020July 05
وارنر که تنها ۲۱ سال دارد، متهم به اقدام جنایی درجه یک شده است. وی در جریان گردهمایی ۲۰ ژوئن در برابر یک فروشگاه زنجیره ای های-وی نقش داشت
شفاآنلاین>اجتماعی>شهرهای مختلف آمریکا در روزهای گذشته شاهد عملیات وسیع نیروهای امنیتی و پلیس برای دستگیری ده‌ها نفر از فعالان مدنی و افرادی است که در سازماندهی اعتراض‌های ضدنژادی علیه پلیس و دولت نقش داشته‌اند.

به گزارش شفاآنلاین،تیانا وارنر فعال سیاسی در شهر "دموین" ایالت آیوا، پس از احضار به دادگاه دستگیر و راهی زندان شد.

وارنر که تنها ۲۱ سال دارد، متهم به اقدام جنایی درجه یک شده است. وی در جریان گردهمایی ۲۰ ژوئن در برابر یک فروشگاه زنجیره ای های-وی نقش داشت.

 یک فعال مدنی دیگر به نام "ویتن تران" ۲۱ ساله نیز از سوی پلیس آیوا بازداشت شده است. وی در راهپیمایی دوم ژوئیه در برابر ساختمان کنگره ایالتی حضور داشت.

وی متهم به اخلال در نظم عمومی شده است.

فعالان سیاسی در آیوا این اتهامات را بی‌اساس دانسته و خواستار آزادی این دو نفر شده‌اند.

اخبار دستگیری فعالان مدنی و معترضان در ایالت آیوا در حالی منتشر می‌شود که گزارش‌ها از دستگیری ده‌ها نفر دیگر در ایالت‌های تگزاس و واشنگتن حکایت دارد.


بنا به گزارش‌ها، "پاتریک جونز" از فعالان ضدنژادپرستی که پویش مجازی اعتراض به خشونت پلیس را اداره می‌کند، از سوی پلیس بازداشت شده است.

در سیاتل واشنگتن نیز ده‌ها نفر که در سازماندهی اعتراض‌های چند روز اخیر در این شهر فعال بوده‌اند، دستگیر و روانه زندان شده‌اند.

در پی قتل «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس، شماری از معترضان در سیاتل مناطق اطراف ساختمان کنگره ایالتی را تحت کنترل در آورده‌اند. 

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا تهدید کرده بود که برای مقابله با معترضان، ارتش را به کار خواهد بست.  

پس از کشته شدن «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی که در اثر فشار زانوی یک پلیس سفیدپوست روی گردن او روی داد، اعتراض‌های گسترده‌ای به نژادپرستی و خشونت پلیس سراسر آمریکا را فراگرفته است.

فلوید ششم خردادماه درحالی‌که دست‌هایش دستبند خورده بود، توسط ماموران پلیس بر روی خیابان خوابانده شد و یکی از افسران به مدت نزدیک به ۹ دقیقه زانوی خود را بر گردن وی فشرد.

او به‌طور مداوم فریاد می‌زد «نمی‌توانم نفس بکشم» اما این افسر پلیس هیچ توجهی نکرد تا جایی که از حرکت افتاد و با آمبولانس او را منتقل کردند.

فیلم این جنایت انسانی، به‌سرعت در شبکه‌های مجازی انتشار یافت و موج خشم و اعتراض علیه این رفتارهای نژادپرستانه را در سراسر ایالات‌متحده و حتی جهان برانگیخت.

دستگیری فعالان ضدنژادپرستی و رهبران معترضان نشان می‌دهد که مقام‌های دولتی آمریکا مصمم هستند که موج اعتراض‌ها را سرکوب کنند و در صورت تکرار به سادگی مهار شود.دس موینز ریجستر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: