کد خبر: ۲۶۰۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۵ - ۱۵ تير ۱۳۹۹ - 2020July 05
حداقل ۶۰ درصد کسب و کار‌ها بعد از آغاز خوب اگر به روش‌های توسعه و ماندگاری پایبند نباشند در دره مرگ می‌افتند و حذف می‌شوند و شیوع ویروس کرونا این روند را تشدید هم می‌کند
شفاآنلاین>اجتماعی>سلامت>ایران مانند دیگر همتایان خود با شیوع ویروس کرونا دست به گریبان است و باید برای اقتصاد دوره کرونا و پساکرونا؛ نظم تازه‌ای تعریف و اجرایی کند.

به گزارش شفاآنلاین: کرونا؛ ضرورت پیشگیری از سقوط کسب و کار اصلی‌ترین چالش در این دوره همان سقوط بخشی از کسب و کارهاست و باید سیاست‌های ایجابی را در پیش بگیریم تا فعالیت‌های اقتصادی دچار رکود یا ضعف نشود.
آمایش سرزمین و سرزمین سالاری اقتصادی و تولید ثروت یکی از این روش هاست که به توسعه پایدار هم کمک خواهد کرد.

برخی کارشناسان معتقدند حداقل ۶۰ درصد کسب و کار‌ها بعد از آغاز خوب اگر به روش‌های توسعه و ماندگاری پایبند نباشند در دره مرگ می‌افتند و حذف می‌شوند و شیوع ویروس کرونا این روند را تشدید هم می‌کند.

فعالان اقتصادی هم لازم است در دوره شیوع ویروس کرونا به آخرین اخبار و اطلاعات کسب و کار خود دسترسی داشته باشند و برای نمونه اگر کسی می‌خواهد یک فروشگاه کوچک یا فعالیت تولیدی هم راه اندازی کند باید از طرف‌های عرضه و تقاضا در شرایط جدید و روانشناسی مشتریان و جامعه شناسی بازار، اطلاعات کافی داشته باشد.

اقتصاد اطلاعات در دوره شیوع ویرس کرونا با دوره‌های قبلی و حتی دوره پساکرونا متفاوت است و باید راهبر‌های متمایز برای ایجاد و خلق مزیت نسبی تعریف شود.

همچنین گسترش تعاونی‌های شهرستان تا استانی و ملی با زنجیره‌ها و خوشه‌های اقتصادی و توزیعی می‌تواند از سقوط کسب و کار جلوگیری کند.

حتماً باید عضو خوشه‌ها و شبکه‌های کسب و کار باشیم، چون تنهایی دوام ندارد و کسب و کار‌های پویا در زنجیره‌های تأمین، تعریف می‌شوند تا بقا و ماندگاری فعالیت، تضمین شود مانند شبکه زنجیره‌ای نانوایی‌ها، گل کاران، صیفی کاران و مکانیکی‌ها و گلیم بافان و ... و خدماتی ها.
اطلاع رسانی، طراحی سایت و وبلاگ و شبکه اجتماعی کمک می‌کند ضمن حفظ فاصله گذاری اجتماعی؛ اطلاعات کسب و کار به راحتی به مردم انتقال یابد.

برای اینکه ثابت کنید زنده هستید باید آثار زنده بودن را نمایش دهید، بخش مهمی از حیات کسب و کار به خلق اطلاعات و اطلاع رسانی درباره خدمات کسب و کار مرتبط است تا زنده بودن و پویایی خود را نشان دهد.

در دوره پساکرونا لازم است نقشه راه موثری از ارتباط با مشتریان را تهیه کنیم و بدانیم چگونه مشتری را حفظ کنیم و مشتری‌های جدید هم اضافه شوند تا مشتریان وفادار را افزایش دهیم و بازار خود را هم حفظ کنیم.

به هر حال روش‌های کسب و کار فنون و علوم در حال تحول است (با کرونا یا بی کرونا) و فناوری‌های جدید هر روز از راه می‌رسند، اگر به آموزش‌های تازه زودتر مجهز شویم و شرایط کرونا و پساکرونا را جدی بگیریم، حضور ما در بازار تضمین می‌شود.

تقسیم کار روشن و علمی مهم است و نباید همه کار‌ها را خودمان به عهده بگیریم، خلاقیت در کسب و کار هم خیلی مهم است و راز بقا و توسعه فعالیت‌ها محسوب می‌شود و در میان مسیر هم باید انگیزه ایجاد کنیم، خیلی‌ها با شور و اشتیاق فراوان و انگیزه زیاد یک کسب و کار را شروع می‌کنند، اما در طی مسیر اگر به اصول پایبند نباشند با مشکل مواجه خواهند شد و یکی از اصول طلایی هم توجه به شرایط کرونایی و دوره پساکرونا و مدیریت آن در مسیر خلق مزیت نسبی جدید ست.صدا و سیما
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: