کد خبر: ۲۶۰۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۱۵ تير ۱۳۹۹ - 2020July 05
در این هفته کنترل و بازرسی قیمت مرغ و تخم مرغ، برنج، لوازم خانگی و در بین مصالح ساختمانی سیمان در اولویت هستند
شفاآنلاین>اقتصادی>معاون بازرسی سازمان حمایت از تمرکز بر کنترل قیمت کالای‌های اساسی و اولویت‌دار خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین: "سیدجواد احمدی" با بیان اینکه ۲ هزار و ۴۰۰ بازرس برای ۴ میلیون واحد صنفی استفاده شده است، از کمبود بازرس گفت و افزود: به دلیل کمبود بازرس مجبور به تمرکز بر روی کالا‌های اساسی و موضوعات شکایت محور هستیم.

احمدی از بازرسی روزانه بر همه کالا‌ها و خدمات در سطح کشور گفت و افزود: اولویت سازمان حمایت در بازرسی و کنترل بر کالا‌های اساسی است. چنانچه تعادل اینگونه کالا‌ها مانند گوشت و مرغ تغییر کند بازرسی و کنترل بیشتری خواهد شد.

معاون بازرسی سازمان حمایت افزود: در این هفته کنترل و بازرسی قیمت مرغ و تخم مرغ، برنج، لوازم خانگی و در بین مصالح ساختمانی سیمان در اولویت هستند. این اولویت‌ها ممکن است در روز‌ها و هفته‌ی بعد تغییر کند.

وی اخفا و امتناع از فروش و عرضه کالا را بارزترین تخلفات بازار عنوان کرد و گفت: همه مواردی که تخلف محسوب می‌شود مد نظر بازرسان و تعزیرات بوده و طبق قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

معاون بازرسی سازمان حمایت از افزایش ۴۵ درصدی گشت تعزیرات گفت و افزود: در سه ماهه نخست سال ۳۵ هزار و ۱۵۹ گشت مشترک انجام شده است که در صحنه درباره تخلفات انجام شده حکم صادر شده است. بازرسی شکایت محور است و تا شکایتی صورت نگیرد تعزیرات و بازرسان برخورد نکردند.
احمدی افزود: ۵.۵ درصد از بازرسی‌ها منجر به برخورد و اجرای حکم می‌شود و در ۹۵ درصد تخلفی مشاهده نشده است. امتناع از فروش مرغ و اشکال در تامین کالا در بازار بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است. قیمت میانگین مرغ امروز (شنبه) در تهران ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

"مهدی یوسف‌خانی" رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی هم به قیمت مصوب ۱۵ هزار و ۷۵۰ تومان مرغ اشاره کرد و مشکل اصلی را عرضه نشدن مرغ با قیمت ۱۰ هزار تومان به کشتارگاه است.

احمد مقدسی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران کشور هم سیاست‌های قیمت گذاری بر قیمت بازار را بی تاثیر خواند و گفت: این بازار است که قیمت را تنظیم می‌کند. واردات گوشت در سال گذشته باعث ورشکستگی تولید کننده گوشت قرمز شده است.دانشجو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: