کد خبر: ۲۶۰۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۵ تير ۱۳۹۹ - 2020July 05
یک متخصص داخلی درباره مشاغل پرخطر که احتمال ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد، توضیح داد.

شفاآنلاین>سلامت>مرتضی حمیدی متخصص داخلی در خصوص باور غلط اغلب آقایان درخصوص مبتلا نشدن آنها به ویروس کرونا بیان کرد: متاسفانه اغلب آقایان بر این باورند که بدن آنها به نسبت به بانوان از استقامت بالایی برخوردار است به همین دلیل به بیماری دچار نمی شوند، به طوری که همین باور اشتباه  باعث افزایش آمار مبتلایان در آقایان شده است.

به گزارش شفاآنلاین:حمیدی افزود: اکثر مردان به دلیل فعالیت‌های روزمره و حضور در مکان های پر خطر و پر تردد از نظر ابتلا به این ویروس بیشتر در معرض هستند، زیرا ویروس کرونا طی بررسی های انجام شده موقعیتی هوابرد دارد و با عطسه، سرفه و ذرات معلق در هوا روی مخاط نشسته و می تواند باعث سرکوبی سیستم ایمنی بدن او به این بیماری شود.

 متخصص داخلی اظهار کرد:  تمامی افراد جامعه به ویژه  آقایان و در برخی از موارد کودکان باید برای حفظ سلامت خود در زمان گستردگی این ویروس منحوس از افراد مشکوک دوری کرده و از موارد بهداشتی از جمله شست و شوی مکرر دست ها، ماسک و دستکش استفاده و فاصله گذاری اجتماعی غافل نشوند.

شفاآنلاین را در اینستاگرام هم دنبال کنید

حمیدی در ادامه در خصوص مشاغل خطرناک بیان کرد: مشاغلی از جمله مرزبانی،  فعالیت در ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله  قطار، بی آر تی، مترو مشاغل آزاد و ... بیشتر در معرض مواجهه با این ویروس کرونا هستند، لذا به این افراد و خانواده هایشان توصیه می‌شود حتما پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، زیرا ابتلای کارگران مذکور به ویروس کرونا و ارتباط آنها با همکاران سبب آلودگی محیط و دیگر افراد می‌شود و این زنجیره چرخه ابتلای افراد به این ویروس را گسترده تر می‌کند لذا به سرپرست ها و کارفرمایان توصیه می شود ایمن سازی را در مکان های سرپوشیده رعایت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: