کد خبر: ۲۶۰۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۱۴ تير ۱۳۹۹ - 2020July 04
این ویروس می تواند بافت قلب را درگیر کرده و التهاب و عفونت قلبی که اصطلاحا به آن "میوکاردیت" گفته می شود را هم ایجاد کند
شفاآنلاین>سلامت>تب، سرفه و تنگی نفس به عنوان سه علامت شایع بیماری کرونا معرفی شده‌اند. علائمی که بروز و ظهور آنها می تواند زنگ خطری برای ابتلای افراد به این بیماری خطرناک باشد، اما حالا با گذشت چند ماه از شروع بیماری و آغاز فصل گرما، کرونا چهره ای جدید به خود گرفته و علائم دیگری از خود نشان می‌دهد.

به گزارش شفاآنلاین، تهوع، استفراغ، دل درد، دل پیچه و اسهال که بی شباهت به علائم مسمومیت های غذایی هم نیست، حالا به عنوان علائم جدید کرونا معرفی شده اند. در کنار این علائم، ایجاد بیماریهای قلبی، سکته و خونریزی های مغزی هم در برخی افراد به عنوان علائم این بیماری عنوان شده‌اند.

گستردگی این علائم می تواند تشخیص بیماری را تا حد زیادی برای افراد جامعه سخت کرده و این روزها تا حدودی باید به هر علامتی که می‌بینید مشکوک شوید.

دکتر بهزاد مهدویان متخصص بیماریهای عفونی، با اشاره به تغییر علائم کرونا و بروز علائم جدید در این بیماری گفت: در ماه های گذشته تب، سرفه، تنگی نفس، حالت کوفتگی بدن و اختلال در حس بویایی و چشایی به عنوان علائم شایع کرونا شناخته می شد، اما با گرم شدن هوا در کنار این علائم که همچنان علائم بارز بیماری هستند، شاهد بروز علائم دیگری مشابه با علائم مسمومیت هستیم.

وی افزود: از جمله این علائم می توان از تهوع، اسهال، استفراغ، دل درد و دل پیچه که عمدتا در کودکان و افراد کهنسال دیده می شود، نام برد.


مهدویان تصریح کرد: همچنین این ویروس می تواند بافت قلب را درگیر کرده و التهاب و عفونت قلبی که اصطلاحا به آن "میوکاردیت" گفته می شود را هم ایجاد کند.

این متخصص بیماری های عفونی خاطرنشان کرد: در برخی موارد هم افزایش انعقادپذیری و ایجاد ترومبوز عروق قلبی و مغزی و حتی عروق کبدی در مبتلایان کرونا دیده شده است.

وی افزود: دراین بین برخی افراد هم بوده اند که با علامت سکته مغزی مراجعه کرده اند، اما این را باید به خاطر داشت که هر سکته مغزی لزوما کرونا نیست.

مهدویان یادآور شد: یکی دیگر از علائم شایع کرونا احساس ضعف و بی حالی و نوعی کسالت در افراد است. برخی از مبتلایان به کرونا عنوان می کنند که این علائم را به مدت دو تا سه هفته داشته اند و حال اینکه از جای خود بلند شوند را هم نداشتند و علامت دیگری را  نیز ذکر نکرده اند.

وی تصریح کرد: با توجه به گستردگی علائم کرونا توصیه بر این است که اگر افرادی علائمی که ذکر شد را دارند، بهتر است پیش فرض خود را کرونا تصور کرده و خود را قرنطینه کنند، همچنین به سایر افراد توصیه می شود از افرادی که چنین علائمی دارند تا حد امکان فاصله بگیرند.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: