کد خبر: ۲۶۰۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۴ تير ۱۳۹۹ - 2020July 04
هشدار کارشناسان چینی:
وضعیت آمریکا در واقع تلاش کشورهای دیگر را هم برای از بین بردن ویروس کرونا خنثی می کند به طوری که اکنون چینی ها با نگرانی و تعجب اوضاع آمریکا را دنبال می کنند
شفاآنلاین>سلامت>شماری از کارشناسان چینی هشدار دادند که شیوع گسترده کرونا در آمریکا و بی توجهی مقام های آن کشور به این مساله باعث می شود تا یک خطر بزرگ سراسر جهان را تهدید کند.

به گزارش شفاآنلاین، لیانگ مانچون محقق مرکز تحقیقاتی دانشگاه «چینگ هوا» در پکن این ارتباط گفت: با توجه به برگزاری رویدادهایی نظیر اعتراضات سراسری و یا جشن روز استقلال در آمریکا، شمار مبتلایان در این کشور می تواند بسرعت افزایش یابد.

او و شماری دیگر از کارشناسان چینی پیش بینی کرده اند که تا اوایل ماه آینده میلادی شمار روزانه مبتلایان به کرونا در آمریکا به ۷۵ هزار و در اواسط ماه نیز به ۱۰۰ هزار نفر افزایش یابد.

گلوبال تایمز از روزنامه های معتبر چین در این مورد تاکید کرده است وضعیت آمریکا در واقع تلاش کشورهای دیگر را هم برای از بین بردن ویروس کرونا خنثی می کند به طوری که اکنون چینی ها با نگرانی و تعجب اوضاع آمریکا را دنبال می کنند.

شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا به مرز ۳ میلیون نفر نزدیک می شود این در شرایطی است که به نوشته این روزنامه چین ۳ برابر آمریکا آزمایش کرونا انجام داده و شمار مبتلایانش بسیار کمتر از آن کشور بوده است.

روزنامه چینی نوشت که در آمریکا یک مجموعه اقدامات نادرست باعث این وضع شده است برخی مقام ها به شرایط بی توجهی کرده اند و دولت فدرال رویکرد صحیحی نداشته و مردم نیز بعضا حاضر نشده اند آزادی های خود را فدای مبارزه با ویروس کرونا کنند.

«زینگ گوانگ» ویروس شناس مرکز کنترل بیماری های چین گفت که شکل گیری چنین وضعیتی در آمریکا یک رویداد اتفاقی نیست آمریکا موضوع را جدی تلقی نکرده و از لحاظ علمی با آن برخورد نکرده است.  

همچنین این مقام چینی در واکنش به اعزام تیمی از کارشناسان سازمان بهداشت جهانی برای شناسایی منشا کرونا گفت که اگر این تحقیق به صورت منصفانه و نه تنها در چین بلکه در سایر کشورهای دیگر هم انجام شود اشکالی ندارد.

«وانگ گوان فا»  از دیگر مقام‌های بهداشتی این کشور هم در واکنش به انتشار اخبار شناسایی ویروس کرونا در نمونه‌های منجمد شده فاضلاب بارسلونا در مارس ۲۰۱۹ یعنی پیش از شیوع این ویروس در ووهان چین گفت که بهتر است کارشناسان سازمان بهداشت جهانی به جای چین سری به اسپانیا بزنند.

کره شمالی بدون کرونا

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در پایان هفته ای که گذشت در میان اعضای دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب حاکم خاطر نشان کرد که نمی توان در زمینه اجرای تدابیر پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور کوتاهی کرد زیرا چنین اقدامی فورا کشور را با بحران مواجه می کند.

به گزارش خبرگزاری کره شمالی، این دومین بار در ۳ ماه گذشته است که نشست دفتر سیاسی حزب حاکم کره شمالی برای رسیدگی به وضعیت همه گیری تشکیل جلسه می دهد و هنوز موردی از ابتلا به کرونا در این کشور به طور رسمی اعلام نشده است.

رهبر کره شمالی در جریان این نشست که از روز پنجشنبه شروع به کار کرد خواستار وحدت در میان ارگان ها و نهادهای داخلی شد و گفت: شکل گیری یک بحران می تواند آسیب های جبران ناپذیری برای کشور داشته باشد.


وی افزود: ما باید فوق العاده هوشیار باشیم جای هیچگونه اشتباه و کوتاهی و یا سهل انگاری در اجرای مقررات و پروتکل های مربوط به مبارزه با کرونا وجود ندارد.

رهبر کره شمالی از مقام هایی که ممکن است دچار غفلت در برابر کرونا شده و یا به آن بی توجهی نشان دهند و یا مقررات را مورد سهل انگاری قرار دهند انتقاد کرد و گفت که همه باید با احساس مسئولیت بالا وظایفشان را انجام دهند.

اوضاع در کره جنوبی خوب نیست

این اظهارات در شرایطی عنوان می شود که کره جنوبی درگیر موج دوم کرونا شده است و ظاهرا همین مساله نگرانی رهبر کره شمالی و دیگر مقام های ارشد این کشور را از خطر همه گیری بیشتر کرده است.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری کره جنوبی روز شنبه گزارش کرد که اگر این وضعیت ادامه پیدا کند این کشور ممکن است حتی فصول پاییز و زمستان را نیز درگیر کرونا باشد.

امروز این مرکز از ابتلای ۶۳ نفر دیگر که ۵۲ مورد آن داخلی است خبر داد شمار مبتلایان به کرونا در کره جنوبی به ۱۲ هزار و ۹۶۷ نفر رسیده و آلودگی در پایتخت و حومه بسیار جدی است.

کنترل کرونا در چین

اما در چین مقامات بهداشتی این کشور اعلام کردند که امروز شنبه فقط سه مورد از ابتلا به کرونا شناسایی شده است که دو مورد آن وارداتی و یک مورد بومی در پکن بوده است.

آمار کل مبتلایان در چین تا کنون به ۸۳ هزار و ۵۴ نفر و شمار فوت شدگان هم به چهار هزار و ۶۳۴ تن رسیده است. ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: