کد خبر: ۲۶۰۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۱۴ تير ۱۳۹۹ - 2020July 04
ژاپن عمدتا کالاهای بیشتری به کشورهای دیگر می فروشد و ارزش واردات آن کمتر است و همواره از مازاد تجاری مقبولی در برابر کشورهای دیگر برخوردار است اما پس از کرونا صادرات و واردات کشور کاهش یافته و باعث کسری تجاری شده است
 شفاآنلاین>اجتماعی>شیوع ویروس کرونا علاوه بر ایجاد چالش های اجتماعی و اقتصادی فراوان برای ژاپن، باعث سقوط کم سابقه حجم تجارت خارجی این کشور شده است.

به گزارش شفاآنلاین، در دو ماه گذشته کرونا باعث شد تا صادرات ژاپن ۲۸ درصد و واردات آن ۲۶ درصد در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته کاهش یابد.

وزارت دارایی ژاپن گزارشی منتشر کرده است که نشان می دهد این کشور برای دومین ماه متوالی دچار کسری تجاری شده است و رکود و کاهش کماکان تجارت خارجی این کشور را تهدید می کند.

ژاپن عمدتا کالاهای بیشتری به کشورهای دیگر می فروشد و ارزش واردات آن کمتر است و همواره از مازاد تجاری مقبولی در برابر کشورهای دیگر برخوردار است اما پس از کرونا صادرات و واردات کشور کاهش یافته و باعث کسری تجاری شده است.

تجارت و گردشگری از عمده ترین بخش هایی است که به رشد اقتصادی ژاپن در طول سال کمک می کند ولی همه گیری کرونا هر دو قلمرو را بشدت زیان ده کرده است و دولت نسبت به رکود اقتصادی هشدار داده است.


در این میان آمارها نشان می دهد در ماه می صادرات ژاپن به آمریکا تا ۵۰ درصد و به استرالیا نزدیک به ۵۹ درصد کاهش یافته واردات ژاپن از این دو کشور هم به ترتیب شاهد کاهش ۲۸ و ۲۹ درصدی بوده است.

روابط تجاری ژاپن با چین از یک سال گذشته بهبود یافته و روندی رو به رشد داشته اما در جریان همه گیری کرونا در ماه می این مناسبات نیز ۱۲ درصد کاهش یافته است.

دولت ژاپن میلیاردها دلار به اقتصاد این کشور تزریق کرده است اما گزارش این روزنامه حاکی است که سر خوردن اقتصاد کشور به سمت رکود با شیوع کرونا آغاز شده است.ژاپن تودی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: