کد خبر: ۲۶۰۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۱۴ تير ۱۳۹۹ - 2020July 04
عضو کمیته ملی مقابله با کرونا:
عضو کمیته ملی مقابله با کرونا گفت: با توجه به زمان بازدم تنفس که به راحتی از ناحیه سوپاپ ماسک‌های فیلتردار بدون هیچگونه تسویه هوایی از این قسمت ماسک انجام می‌شود، از این رو به مردم توصیه می‌کنیم از چنین ماسک‌هایی استفاده نکنند.

شفاآنلاین>سلامت>دکتر مسعود مردانی  افزود: یکی از دلایل عدم استفاده از اینگونه ماسک انتقال ویروس از ناحیه سوپاب یا همان فیلتر است که اگر شخص استفاده کننده آلوده به ویروس کرونا یا حتی ناقل آن باشد به هنگام خروج تنفس خود از قسمت سوپاپ اینگونه ماسک ها، موجب آلوده شده محیط و دیگران خواهد شد.

به گزارش شفاآنلاین:مردانی اظهار داشت: استفاده از ماسک های فیلتردار علاوه بر اینکه مانع انتقال ویروس کرونا به محیط و دیگران نخواهد شد بلکه به هنگام سرفه یا عطسه شخص بیمار یا ناقل بیماری استفاده کننده از ماسک، حجمه ای از ویروس کرونا را به دیگران منتقل خواهد کرد.

شفاآنلاین را در اینستاگرام هم دنبال کنید

عضو کمیته کشوری مقابله با ویروس کووید ۱۹ با تاکید بر استفاده مردم از ماسک های معمولی گفت: مردم می توانند هم از ماسک های اتاق جراحی استفاده کنند یا اینکه از ماسک های خانگی که با سه لایه پارچه طراحی و دوخته می شود استفاده کنند.

مردانی با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک های سه لایه خانگی بسیار مناسبت تر از ماسک های فیلتردار است، تصریح کرد: بهترین راه مقابله با ویروس کرونا رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شستشوی مرتب دست ها با آب و صابون به مدت حداقل ۲۰ ثانیه و استفاده مکرر از ماسک است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ویروس کرونا از راه گوش نیز می تواند موجب بیماری شود، گفت: از راه گوش تاکنون به اثابت نرسیده و نمی تواند موجب بیماری شود اما از راه چشم، بینی و دهان امکان پذیر است که مهترین راه انتقال بینی است.

سیما  سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته(جمعه) گفت: تاکنون ۲۳۵ هزار و ۴۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۲۶۰ نفر رسیده است.

ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: