کد خبر: ۲۶۰۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۱۴ تير ۱۳۹۹ - 2020July 04
عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا:
مینو محرز به تشریح چگونگی برگزاری کنکور با توجه به شیوع کرونا در کشور پرداخت.

 شفاآنلاین>سلامت>مینو محرز، متخصص بیماری عفونی و عضو کمیته کشوری کرونا، درباره تبعات برگزاری کنکور به شکل حضوری گفت: اگر مسئولان امر بتوانند داوطلبان را اجبار کنند که فاصله‌گذاری اجتماعی به فاصله یک و نیم متر را رعایت کرده و ماسک بزنند برگزاری آزمون اشکالی به دنبال ندارد. هرچند باید زمان برگزاری کنکور را به تاخیر بیاندازند.

به گزارش شفاآنلاین:محرز افزود: باید برای داوطلبان مبتلا به کرونا، آزمون به شکل از راه دور برگزار شود.

محرز گفت: برگزاری کنکور اشتباه است. البته داوطلب کنکور می‌تواند ماسک بزند و در طول جلسه هم ماسک را از صورتش بر ندارد، اما تحمل ماسک در ساعات طولانی مشکل است.

شفاآنلاین را در اینستاگرام هم دنبال کنید


 این پزشک عفونی تاکید کرد: برگزاری آزمون کنکور در شرایطی که تمام مدت فرد ماسک بر صورت داشته باشد اشکالی ایجاد نمی‌کند. هرچند اگر فردی به بیماری مبتلا و علائم دارد باید برایش تمهیدات اندیشید تا از راه دور آزمون برگزار شود، چون در غیر این صورت داوطلب یکسال از عمرش به دلیل کرونا تلف می‌شود.

او ادامه داد: اگر مسئولان امر بتوانند سالن‌ها را به نوعی تنظیم کنند تا یک و نیم متر فاصله فیزیکی وجود داشته باشد و در تمامی طول آزمون هم کنترل کنند تا کسی در حین آزمون ماسکش را بر ندارد، اشکالی در برگزاری آزمون وجود ندارد.

محرز در ادامه با اشاره به برگزاری آزمون پودمانی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: باید صندلی‌ها به نوعی چیده شود تا فاصله یک و نیم متر رعایت شود.

کارشناس سازمان جهانی بهداشت در پایان گفت: بسیاری از ناقلان به ویژه مبتلایان در سنین جوانی ناقل بدون علامت هستند. فقط با فاصله گذاری اجتماعی می‌توان تمهیدات لازم برای این افراد اندیشید. درضمن داوطلبان، مراقبان و دیگر افراد به اجبار باید از ماسک استفاده کنند.

برنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: