کد خبر: ۲۶۰۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۱۴ تير ۱۳۹۹ - 2020July 04
دبیر شورای عالی بیمه سلامت، با اشاره به شرایط همزمانی کرونا و آنفلوآنزای فصلی در سال جاری، از احتمال پوشش بیمه‌ای واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های پرخطر و کم درآمد خبر داد.

شفاآنلاین>سلامت>دبیر شورای عالی بیمه سلامت، با اشاره به شرایط همزمانی کرونا و آنفلوآنزای فصلی در سال جاری، از احتمال پوشش بیمه‌ای واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های پرخطر و کم درآمد خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین:دکتر سیدسجاد رضوی  گفت: با توجه به این که شرایط همزمانی شیوع آنفلوآنزای فصلی و بیماری کووید19 (در فصل سرما) را در پیش داریم، پیشنهادی داده شد تا گروه‌ها پر خطر و کم درآمد جامعه بتوانند در قالب پوشش بیمه‌ای از واکسن آنفلوآنزا استفاده کنند. 

وی با بیان اینکه تصمیم‌گیری‌های بیشتر پیرامون این موضوع در دست بررسی است،‌ افزود: اکنون اقدامات کارشناسی در دست انجام است و امیدواریم بر اساس این پیشنهاد،‌ این واکسن در پوشش بیمه قرار گیرد. 

شفاآنلاین را در اینستاگرام هم دنبال کنید


رضوی با اشاره به اینکه سازمان‌های بیمه‌گر به شرط تامین اعتبارات لازم موافق این طرح هستند،‌ تصریح کرد: پوشش بیمه‌ای این واکسن بویژه برای گروه‌های پرخطر، بیماران زمینه‌ای و کم درآمد بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم بتوانیم شورای عالی بیمه را در این زمینه قانع کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هزینه اثربخشی این اقدام بسیار بالا خواهد بود، اظهار کرد: بنده اعتقاد دارم زمانی که بتوانیم کاری کنیم که مردم با تزریق واکسن به آنفلوآنزای فصلی مبتلا نشده و در بیمارستان نیز بستری نشوند، می‌توانیم هزینه‌هایمان را کاهش دهیم. انجام این اقدام تنها یک هزینه اولیه دارد، ولی در کل به نفع حوزه سلامت و سازمان‌های بیمه‌ای است؛ چراکه می‌تواند هزینه‌های بعدی را تا چندین برابر کاهش دهد.

ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: