کد خبر: ۲۶۰۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۳ تير ۱۳۹۹ - 2020July 03
در هر حال اگر طرح‌های کاهش پسماند و تفکیک پسماند از مبدا به‌درستی در سطح استان تهران اجرا شود و در کنار آن موضوعات دیگری مانند تولید انرژی از زباله و بازیافت درنظر گرفته شود، قاعدتا موضوع جابه‌جایی مجتمع دفع و پردازش آرادکوه دیگر مطرح نخواهد بود
شفاآنلاین>سلامت>رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران ضمن بیان اینکه شهرداری برنامه‌ریزی‌های خوبی برای مدیریت پسماند کرده است، ‌گفت: هنوز طرح جامع مدیریت پسماند از سوی شهرداری ارائه نشده و این یکی از مشکلات اساسی ما در حوزه مدیریت پسماند شهر تهران است.

به گزارش شفاآنلاین،فاطمه برنا ضمن تاکید بر اینکه مشکل اصلی پسماند استان تهران نبود طرح جامع مدیریت پسماند است،‌ گفت: یک طرح جامع مدیریت پسماند باید ارائه شود که تمام نواقص و کمبودهای موجود، در آن مطرح شود، در این صورت بسیاری از مشکلات پسماند استان و شهر تهران برطرف خواهد شد اما در صورتی که پس از تهیه طرح جامع مدیریت پسماند باز هم نواقصی در زمینه مدیریت پسماند وجود داشت می‌توانیم جابه‌جایی آرادکوه را پیگیری کنیم.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران ادامه داد: طرح‌های مدیریت پسماند از جمله طرح تفکیک از مبدا در برخی مناطق به‌صورت ناقص،‌ موقت و مقطعی اجرا شده است اما هیچکدام از این طرح‌ها کامل و جامع نبوده‌اند. به‌طور قطع اگر طرح جامعی برای مدیریت پسماند نوشته شود خیلی از نواقص در آن دیده می‌شود و قدرت اجرایی بهتری خواهد داشت.

وی در پاسخ به این پرسشکه چه اقداماتی در زمینه تهیه طرح جامع مدیریت پسماند صورت گرفته است؟ اظهار کرد: در آخرین کارگروه مدیریت پسماند استان تهران طرح مدیریت جامع مطرح و از شهرداری بازخواسته شد که این طرح را ارائه دهد.

برنا  با اشاره به موضوع انتقال مجتمع دفع و پردازش پسماند آرادکوه، تصریح کرد: حجم زباله‌ای که در سطح شهر تهران جابه جا می‌شود بسیار زیاد است و به‌طور قطع برای جابه‌جایی آرادکوه باید تدابیر خاصی دیده شود. درعین حال در بحث جابه‌جایی آرادکوه مساله آلودگی اراضی دیگر نیز مطرح می‌شود بنابراین انتقال آرادکوه کار سختی است.


وی ادامه داد: در هر حال اگر طرح‌های کاهش پسماند و تفکیک پسماند از مبدا به‌درستی در سطح استان تهران اجرا شود و در کنار آن موضوعات دیگری مانند تولید انرژی از زباله و بازیافت درنظر گرفته شود، قاعدتا موضوع جابه‌جایی مجتمع دفع و پردازش آرادکوه دیگر مطرح نخواهد بود.

 رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره زمان لازم برای انتقال آرادکوه توضیح داد: شهرداری متولی مجتمع پردازش و دفع زباله آرادکوه و جابه‌جایی آن است، بنابراین شهرداری باید برای جابه‌جایی آرادکوه اراضی را در نظر بگیرد و جانمایی کند که این اقدام خود پروسه‌ای زمان‌بر خواهد بود.

برنا در پایان درباره پایش‌های بیمارستان‌های شهر تهران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱۱ مورد بیمارستان را پایش و برای حدود ۵۷ مورد از آن‌ها اخطاریه صادر کردیم که یک درصدی از آن‌ها مربوط به وضعیت پسماندها و بخشی نیز مربوط به وضعیت تصفیه‌خانه‌های این بیمارستان‌ها بود. پایش‌های بیمارستانی ما همچنان ادامه دارد و اداره محیط زیست شهر تهران حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد بیمارستان‌های شهر تهران را پایش می‌کند.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: