کد خبر: ۲۶۰۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۱۲ تير ۱۳۹۹ - 2020July 02
با توجه به گرمی هوا زمانی که از ماسک استفاده می‌کنیم، ماسک با عرق مرطوب شده و کارایی آن کاهش پیدا می‌کند
شفاآنلاین>سلامت>به همراه داشتن یک ماسک اضافی با وجود هوای گرم تابستان به همه افراد با توجه به شرایط فعلی شیوع کرونا توصیه می شود. 

به گزارش شفاآنلاین: توصیه‌هایی برای استفاده از ماسک در گرمای تابستان رسید وحید احمدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با توجه به اینکه وارد تابستان شده ایم و همه ما باید به دلیل شیوع کرونا از ماسک استفاده کنیم؛ که در این میان نیاز است نکاتی را مد نظر داشته باشیم.

او افزود: با توجه به گرمی هوا زمانی که از ماسک استفاده می‌کنیم، ماسک با عرق مرطوب شده و کارایی آن کاهش پیدا می‌کند. شواهد نشان داده است که اگر همه ماسک بزنند انتقال ویروس کاهش پیدا می‌کند.


احمدی طباطبایی بیان داشت: ماسک‌های جراحی نازک‌تر هستند و برای افراد عادی کفایت می‌کنند و نیازی نیست که عموم مردم از ماسک‌های N۹۵ استفاده کنند.

او تصریح کرد: همه ما بر این باور بودیم که کرونا (کووید ۱۹) در تابستان گسترش نداشته باشد، اما همه چیز تغییر کرد و کرونا روی دیگر خودش را به همه جهانیان نشان داد و شیوع آن در گرمای تابستان بیشتر شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به شهروندان توصیه کرد: هر شخص باید حداقل یک ماسک اضافه با خود به همراه داشته باشد تا اگر عرق کرد آن را تعویض کند. هنگام ورزش در فضای باز، تا زمانی که بتوانید حداقل ۲ متر از دیگران دور باشید، نیازی به ماسک ندارید.

او گفت: در پارک‌های محلی خلوت می‌توانید ماسکتان را بردارید؛ به اندازه کافی آب بنوشید تا دهیدراته نشوید. علی رغم گرما در فضای بسته حتما از ماسک استفاده کنید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: مراقب باشید، سرگیجه با افزایش ضربان قلب می‌تواند نشانه‌ای از گرمازدگی باشد؛ در این صورت سریع به جایی خلوت و دارای سایه بروید، ماسکتان را بردارید و به اورژانس اطلاع دهید.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: