کد خبر: ۲۶۰۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۰۹ تير ۱۳۹۹ - 2020June 29
متهم با استفاده از روش هاي مختلف مثل تغيير کابل کشي هاي مخابراتي سعي در پنهان کردن اين عمل مجرمانه داشت که در نهايت شیوه مجرمانه وی شناسایی شد
شفاآنلاین>اجتماعی>حوادث>رئيس پليس فتا پایتخت از دستگيري یک قاچاقچی مکالمات تلفني خبر داد و گفت: این متهم 20 میلیارد ریال خسارت به شرکت ارتباطات زیر ساخت تحمیل کرده است. 
 
به گزارش شفاآنلاین،سرهنگ داوود معظمي گودرزي، گفت: نماينده حقوقي شرکت مخابرات به پليس فتا مراجعه و اظهار داشت، افراد ناشناسي به وسيله خطوطي اقدام به سوء استفاده از پهناي باند بين الملل و برقراري غير قانوني ارتباط تلفني خارج به داخل کرده اند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه شاکی اظهار داشت علاوه بر خسارت های امنیتی حدود 20 میلیارد ریال به شرکت ارتباطات زیر ساخت نیز خسارت وارد کرده است، افزود: تیمی از افسران اين پليس با بررسي مستندات و شواهد و حساسيت موضوع پرونده را در دستور کار قرار دادند و پس از چند روز کار اطلاعاتي و تحقيقات گسترده و روش هاي فني و پليسي موفق به شناسايي خطوط و شناسايي متهم به نام (م ، ف ) شدند.

وي گفت: متهم با استفاده از روش هاي مختلف مثل تغيير کابل کشي هاي مخابراتي سعي در پنهان کردن اين عمل مجرمانه داشت که در نهايت شیوه مجرمانه وی شناسایی شد.

سرهنگ گودرزی عنوان داشت: در تحقیقات اولیه مشخص شد، متهم با استفاده از شيوه انتقال تماس هاي تلفني اينترنتي از خارج به داخل كشور با 28 خط فعال مکالمات تلفني را قاچاق و از پهناي باند بين الملل سوء استفاده کرده است.

رئيس پليس فتا پايتخت بيان کرد: با هماهنگي مرجع قضائي و تحقيقات ميداني متهم در مخفیگاهش دستگير و به همراه تجهيزات مخابراتي و رايانه اي به پليس فتا انتقال یافت. وي در ابتدا منکر جرم ارتکابي بود، اما پس از مواجه شدن با ادله و مستندات لب به اعتراف گشود.

سرهنگ گودرزی توضیح داد: همانطور كه مي‌دانيد مكالمات بين‌الملل بايد از طريق مراكز ارتباط بين‌الملل كشور مبدا و مقصد برقرار شود و برقراري اين ارتباطات از مبادي غيرقانوني و غيررسمي، ترمينيشن (از خارج به داخل) غيرمجاز و يا همان قاچاق مكالمات تلفني ناميده مي‌شود.


وی گفت: افرادي كه اقدام به قاچاق مكالمات تلفني مي‌كنند با سوء‌استفاده از يارانه‌هايي كه دولت به مكالمات تلفني شهروندان اختصاص مي‌دهد اقدام به ترانزيت (برقراري) ارتباطات ساير كشورها "از طريق ايران" و يا "به داخل ايران" مي‌كنند. 

بنابراين به جاي اين كه ارتباطات ديگر كشورها به طور مستقيم به مقصد ارسال شود به ايران ارسال و از طريق مراكز بين‌الملل ما به كشور مقصد ارسال مي‌شود بدين ترتيب از اين يارانه به نفع ديگر كشورها استفاده مي‌كنند كه اين امر خسارت غيرقابل جبراني را به اقتصاد كشورمان وارد مي کند.

سرهنگ گودرزي در پايان به شهروندان توصیه کرد: در صورتي که متوجه تغيیرات محسوسي در مبلغ مندرج در قبض تلفن خود شدند مراتب را سريعا به شرکت ارتباطات زير ساخت اعلام تا پس از بررسي و تاييد، در صورت لزوم برای بررسي بيشتر به پليس فتا ارسال شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: