کد خبر: ۲۶۰۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۰۸ تير ۱۳۹۹ - 2020June 28
بحران کرونا؛
در حالی که نگرانی‌ها در مورد از دست دادن شغل، وضع اقتصادی، وضعیت سلامتی، دوری اجتماعی، اضطراب، استرس و موارد بسیاری گریبانگیر مردم شده است، واقعا زمان مناسبی برای بچه‌دار شدن نیست
شفاآنلاین>سلامت>پژوهش‌های جدید در آمریکا نشان می‌دهد همه‌گیری کرونا در آمریکا و بحران اقتصادی ناشی از آن، به کاهش نرخ زاد و ولد در این کشور منجر خواهد شد.

به گزارش شفاآنلاین،این پژوهش تازه نشان می‌دهد که آمریکا در کوتاه مدت با کاهش نرخ زاد و ولد روبرو شده است و این روند کاهشی در بلند مدت جبران نخواهد شد.

 با وجود خانه‌نشینی بسیاری از زوج‌ها برای مدت طولانی، این شرایط منحصر به فرد منجر به آن خواهد شد که در ماه‌ها و سال‌های آینده، زاد و ولد در ایالات متحده با صدها هزار مورد کاهش روبرو شود.

در پژوهشی که در آمریکا  منتشر شد، به تاثیر منفی رکود اقتصادی و بیماری‌های همه‌گیر از لحاظ تاریخی بر روی نرخ زاد و ولد در آمریکا اشاره و تاکید شده است: در حال حاضر، ایالات متحده به طور همزمان در حال دست و پنجه نرم کردن با بحران‌های اقتصادی و بحران همه‌گیری بیماری است



این گزاش می‌افزاید: در مقایسه با همه‌گیری آنفولانزای سال ۱۹۱۸ میلادی، وسایل پیشگیری بارداری به شکل بسیار گسترده‌تری در اختیار مردم قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود نرخ زاد و ولد در سال آینده میلادی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار کمتر از امسال باشد.

«فیلیپ ب. لووین» استاد اقتصاد کالج ولزلی به برخی باورها درباره ارتباط افزایش خانه‌نشینی و زاد و ولد به برنامه "صبح بخیر آمریکا" اشاره کرد و گفت: "واکنش مردم به وضعیت موجود، پیچیده‌تر از آن است که  برخی تصور می‌کردند."

وی افزود: در حالی که نگرانی‌ها در مورد از دست دادن شغل، وضع اقتصادی، وضعیت سلامتی، دوری اجتماعی، اضطراب، استرس و موارد بسیاری گریبانگیر مردم شده است، واقعا زمان مناسبی برای بچه‌دار شدن نیست.

پژوهش دیگری نیز که روز چهارشنبه توسط موسسه "گاتماچر" درباره زنان منتشر شده است، نشان‌دهنده کاهش تمایل به بچه‌دار شدن در میان گروه نمونه مورد پژوهش است.

بر اساس این تحقیق، بسیاری از زنان همه‌گیری کووید-۱۹ را نه فقط مربوط به چالش‌های اقتصادی آن، بلکه به چگونگی محافظت از خانواده و بهزیستی اعضای خانواده می‌بینند که تاثیر مهمی بر تصمیم‌گیری برای بچه‌دار شدن دارد.

این پژوهش هشدار می‌دهد که بحران بهداشت عمومی، تاثیری جدی بر ابعاد زندگی خصوصی مردم داشته است. آشفتگی اقتصادی و روند کند خارج شدن از بحران بیماری کووید-۱۹، باعث می‌شود که بسیاری از مادران و پدران از بچه‌دار شدن به طور کلی صرف نظر کنند و صرفا آن را به تاخیر نیندازند.

کارشناسان هشدار می‌دهند که کاهش نرخ زاد و ولد می‌تواند در آینده، پیامدهای گسترده‌ای  بر همه ابعاد جامعه آمریکا، از آموزش گرفته تا بخش اقتصاد و تامین اجتماعی داشته باشد.

نتایج پژوهش‌های تازه در حالی منتشر می‌شود که براساس آمار سال ۲۰۱۹ دولت فدرال، نرخ تولد در ایالات متحده برای چهارمین سال متوالی کاهش یافته بود.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، سال ۲۰۱۸  پایین ترین  تعداد افراد متولد شده در این کشور را ظرف ۳۲ سال گذشته ثبت کرده است. در سال ۲۰۱۸، ۳ میلیون و ۷۸۸ هزار و ۲۳۵ نفر در آمریکا متولد شده‌اند.ایرنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: