کد خبر: ۲۶۰۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۷ - ۰۴ تير ۱۳۹۹ - 2020June 24
مرکل:
مقام هاي اروپايي با اشاره به قرار گرفتن اروپا در مسير چالش هاي سياسي و اقتصادي آمريکا و چين، ضرورت بيش از پيش حفظ انسجام و قدرت‌نمايي اتحاديه اروپا در مقابل اين دو قدرت اقتصادي بزرگ جهان را گوشزد مي کنند
شفاآنلاین>سلامت>آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز سه‌شنبه با همتايان خود از پرتغال و اسلوني توافق کرد که اتحاديه اروپا درپي بحران کرونا بايد بر بازسازي اقتصادي و اجتماعي اين نهاد درطول ۱۸ ماه متمرکز شود.

به گزارش شفاآنلاین، استفان زايبرت سخنگوي مرکل پس از ويدئوکنفرانس اين سه مقام اروپايي، گفت: برنامه مشترک سه کشور بر مديريت بيماري همه‌گير کوويد- ۱۹ و بازسازي اقتصادي و اجتماعي اروپا متمرکز است.

وي افزود: هدف اين برنامه، تقويت قدرت انعطاف پذيري اتحاديه اروپا در برابر بحران هاي همه گير در طولاني مدت است.

آلمان در ماه آينده ميلادي رياست دوره اي اتحاديه اروپا را برعهده مي گيرد و پس از آن، رياست اين نهاد در ژانويه ۲۰۲۱ به پرتغال و ژوئيه همان سال به اسلوني واگذار مي شود؛ از اين رو اين سه کشور مي توانند اولويت هاي اين اتحاديه را تعيين کنند.

به گفته زايبرت، رهبران اين سه کشور توافق کردند که براي مقابله با تبعات اجتماعي کوويد- ۱۹، اروپا بايد بسرعت به مسير رشد بازگردد.

وي يادآور شد که مقام هاي سه کشور همچنين با اين موضوع موافقت کردند که تمهيدات مربوط به مقابله با تغييرات جوي و ديجيتالي شدن بايد در خط مقدم تمهيدات بهبودي قرار گيرد.

مقام هاي اروپايي با اشاره به قرار گرفتن اروپا در مسير چالش هاي سياسي و اقتصادي آمريکا و چين، ضرورت بيش از پيش حفظ انسجام و قدرت‌نمايي اتحاديه اروپا در مقابل اين دو قدرت اقتصادي بزرگ جهان را گوشزد مي کنند.

روز گذشته بيست و دومين نشست رهبران چين و اتحاديه اروپا به صورت ويدئو کنفرانس برگزار شد و فرصتي فراهم کرد تا در شرايطي که جهان درگير نبردي سخت و طاقت فرسا با کروناست، راهي براي تعامل جهاني در موضوعات مختلف پيدا شود.

در اين نشست که با حضور «شي جين پينگ» رييس جمهوري و «لي که چيانگ» نخست وزير چين و «شارل ميشل» رييس شوراي اروپا و «اورسولا فون درلاين» رييس کميسيون اتحاديه اروپا برگزار شد، طرفين تأکيد کردند؛ به دنبال رسيدن به توافق نامه سرمايه گذاري ظرف سال جاري ميلادي هستند و سعي دارند تا هرچه زودتر درباره قوانين رقابت برابر، به توافق برسند.رويترز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: