کد خبر: ۲۶۰۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۵ - ۰۴ تير ۱۳۹۹ - 2020June 24
با باز شدن اماکن عمومی و آغاز به کار بعضی مشاغل و از طرفی رعایت نکردن مسائل بهداشتی از جمله نزدن ماسک و رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی انتظار افزایش آمار مبتلایان را داشتیم که متاسفانه همین اتفاق نیز افتاد
شفاآنلاین>سلامت>رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد از ابتلای 27 نفر از کادر درمان و 31 دانشجو و تعدادی از مدیران شهرستان در روزهای اخیر به کرونا خبر داده و گفته است: تعیین کننده نهایی سیر بیماری، مردم و رفتارهای آنهاست.

به گزارش شفاآنلاین، جواد باذلی با اعلام این خبر که زنگ خطر شیوع ویروس کرونا در گناباد و بجستان به صدا در آمده‌ است، گفت: با باز شدن اماکن عمومی و آغاز به کار بعضی مشاغل و از طرفی رعایت نکردن مسائل بهداشتی از جمله نزدن ماسک و رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی انتظار افزایش آمار مبتلایان را داشتیم که متاسفانه همین اتفاق نیز افتاد و این روزها گناباد و بجستان در وضعیت قرمز این بیماری قرار دارند.

وی بیماریابی فعال را از دلایل دیگر افزایش آمار مبتلایان برشمرد و گفت: بخشی از افزایش آمار مبتلایان مربوط به بیماریابی فعال است و قبلا فقط افرادی که علامت‌دار بودند، تست می‌شدند اما در حال حاضر هر فردی که با یک بیمار مثبت در ارتباط بوده نیز تست می‌شود که این موضوع آمار موارد مثبت را بالا می‌برد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد در پاسخ به اینکه چه اقداماتی در رابطه با جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری اتخاذ شده است، اظهار کرد: خواستار برگشت بعضی محدودیت‌ها شدیم، اما ستاد مبارزه با کرونا نیز معذوریت‌ها و محدودیت‌هایی دارد و برای تصمیم‌گیری نیازمند ابلاغ در سطح کلان است. سعی کردیم در بسیاری از بخش‌ها نظارت‌های سختگیرانه‌تری نسبت به رعایت اصول بهداشتی اعمال کنیم، اما در نهایت آنچه تعیین کننده سیر نهایی بیماری است، مردم و رفتارهای مردم است.

علاوه‌بر اوج‌گیری مجدد بیماری کرونا موضوعی که این روزها بر سر زبان‌ها افتاده و نگرانی‌هایی نیز به دنبال داشته است، ابتلاء دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گناباد به کرونا است که بر طبق آخرین آمار ارائه شده ۳۱ دانشجو تا کنون به این بیماری مبتلا شده‌اند که در این خصوص رئیس دانشگاه علوم پزشکی این چنین توضیح داد: با توجه به دستورالعملی که نسبت به بازگشایی دانشگاه‌ها در کل کشور داشتیم فقط کلاس‌های عملی و کارورزی دانشگاه بازگشایی شد.

وی ادامه داد: با وجود رعایت تمام اصول بهداشتی از طرف دانشگاه از جمله رعایت تعداد ظرفیت محدود در خوابگاه‌ها، رعایت فاصله استاندارد در سلف‌ سرویس و... با توجه به اینکه دانشجویانی از سراسر کشور داریم و همچنین افزایش مراودات و رعایت نکردن مسائل بهداشتی، باعث ابتلاء دانشجویان به کرونا شد که اقدامات لازم نسبت به قرنطینه این دانشجویان انجام شده و حال عمومی تمامی مبتلایان خوب است. جماران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: