کد خبر: ۲۶۰۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۶ - ۰۳ تير ۱۳۹۹ - 2020June 23
تقلا براي کاهش بيکاري؛
بحران ويروس کرونا در آمريکا باعث جهش شديد نرخ بيکاري در اين کشور شده و يک بحران سياسي بزرگ براي ترامپ در آستانه انتخابات رياست جمهوري آبان‌ماه به وجود آورده است
شفاآنلاین>سلامت>رئيس جمهوري آمريکا روز دوشنبه با امضاي دستور اجرايي، صدور اقامت کاري براي برخي مشاغل را تا پايان سال جاري در اين کشور به حالت تعليق درآورد.

به گزارش شفاآنلاین، با اين دستور تازه دونالد ترامپ، صدور  کارت سبز براي مهاجرت کساني که قصد کار در آمريکا را دارند، متوقف خواهد شد.

از اين رو،  اين دستور به معناي تعليق رواديد H-۱B ، L-۱ ، J و ساير رواديد کاري موقت براي کارگران ماهر و مديران تا پايان سال ميلادي جاري (۲۰۲۰) خواهد بود.

در گزارشي که راديو ملي آمريکا به نقل از يک مقام کاخ سفيد منتشر کرده، آمده است: هدف از اين اقدام، محافظت از ۵۲۵ هزار شغل در آمريکا بوده و در راستاي پاسخ کاخ سفيد براي مهار آسيب به مشاغل پس از بيماري همه‌گير ويروس کرونا است.

با اجرايي شدن اين دستورالعمل تازه، صدور اقامت  براي افرادي که با رواديد H-۱B در حوزه هايي چون صنعت فناوري و همچنين رواديد L-۱  در شرکت هاي بزرگ کار مي‌کنند، دستخوش تغييرات خواهد شد.

بر اين اساس،  اساتيد و دانش‌پژوهان در دانشگاه‌ها شامل محدوديت‌هاي تازه اين فرمان نخواهند شد.

همچنين انتظار نمي‌رود که اين فرمان تاثير فوري بر مهاجريني که اکنون در ايالات متحده به سر مي‌برند، داشته باشد.

بحران ويروس کرونا در آمريکا باعث جهش شديد نرخ بيکاري در اين کشور شده و يک بحران سياسي بزرگ براي ترامپ در آستانه انتخابات رياست جمهوري آبان‌ماه به وجود آورده است.

طي ۳ ماه گذشته و همزمان با شيوع ويروس کرونا در آمريکا، بيش از ۴۵ ميليون نفر در اين کشور شغل خود را از دست داده و براي دريافت مزاياي بيکاري ثبت‌نام کرده‌اند.

ويروس کرونا تبعات بسياري را براي اقتصاد آمريکا در پي داشته است و بسياري از کارشناسان هشدار داده‌اند که رکود اقتصادي در اين کشور احتمالا تا سال‌ها باقي خواهد ماند.

همه‌گيري ويروس کرونا موجب شده تا نرخ بيکاري ماهانه آمريکا به بيشترين ميزان خود از زمان رکود بزرگ در دهه ۱۹۳۰ برسد.کاخ سفيد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: