کد خبر: ۲۶۰۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۰۳ تير ۱۳۹۹ - 2020June 23
شماري از کارکنان و زندانيان در المباحث به کرونا مبتلا شدند که اين موضوع در سايه عدم پاسخگويي مقام‌هاي سعودي به درخواست خانواده‌هاي زندانيان براي اطمينان از وضعيت سلامت زنداني‌هايشان،‌ نشانگر بحراني شدن شرايط است
شفاآنلاین>سلامت>برخي رسانه ها روز دوشنبه از شيوع گسترده بيماري کرونا در زندان شهر شيعه‌نشين الدمام در شرق عربستان خبر دادند.

به گزارش شفاآنلاین،شيوع کرونا در زندان منطقه شيعه‌نشين الدمام عربستان بسيار شديد شده است.

حقوق‌دانان درباره وقوع سناريوي فاجعه‌آميز در زندان «المباحث» الدمام به سبب گسترش شيوع کرونا در داخل ساختمان اين زندان هشدار دادند و اعلام کردند با توجه به آمار اعلام شده از سوي وزارت بهداشت اين کشور درباره ابتلاي بيش از ۱۵۷هزار نفر به کرونا، در سراسر عربستان،‌ اوضاع خارج از زندان‌ نيز اسف‌بار است.  

به گفته اين منابع،‌ چندين هفته است که زندگي زندانيان عقيدتي از ساکنان مناطق شيعه‌نشين القطيف و الاحساء به خاطر سرپوش گذاشتن مستمر نظام سعودي درباره وضعيت بهداشتي داخل زندان المباحث،‌ در معرض خطر قرار گرفته است. 

طبق اين گزارش،‌ شماري از کارکنان و زندانيان در المباحث به کرونا مبتلا شدند که اين موضوع در سايه عدم پاسخگويي مقام‌هاي سعودي به درخواست خانواده‌هاي زندانيان براي اطمينان از وضعيت سلامت زنداني‌هايشان،‌ نشانگر  بحراني شدن شرايط است.

بنابه گفته منابع يادشده،‌ برخي از زندانيان، مسن و برخي ديگر مبتلا به بيماري‌هاي مزمن هستند و جان آنها در صورت ابتلا به کرونا،‌ در معرض خطر شديد قرار دارد؛ به‌ويژه اطلاعات درزيافته از زندان حاکي از ابتلاي تعدادي از زندانيان و نگهبانان به کويد۱۹ دارد.

خانواده‌هاي زندانيان به شدت از نوع برخورد مقام‌هاي سعودي با فرزندان‌ و زنداني‌هايشان نگران هستند و معتقدند که سکوت مسئولان، نشانه خوبي نيست.

طبق گزارش،‌ زندانيان المباحث از ماه مارس گذشته (اسفند/فروردين) از ديدار خانواده‌هاي خود محروم شدند.

طبق اطلاعات به دست‌آمده،‌ برخي از زندانيان از جمله آيت‌الله شيخ حسين الراضي از بيماري‌هاي مزمن رنج مي‌برند. 

الراضي که بيماري قلبي دارد،‌ به سبب مخالفتش با سياست‌هاي نظام سعودي در يمن و بحرين و تاييد مقاومت لبنان، به ۱۳ سال زندان محکوم شده است.

وي از پژوهشگران برجسته منطقه الاحساء عربستان است.

طبق آخرين اعلام وزارت بهداشت عربستان،‌ ۱۵۷ هزار و ۶۱۲نفر در اين کشور به کويد۱۹ مبتلا شدند که از اين تعداد،‌يک‌هزار و ۲۶۷نفر جان باختند و بيش از ۹۵ هزار بهبود يافته‌اند.العهد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: