کد خبر: ۲۵۹۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۰۲ تير ۱۳۹۹ - 2020June 22
ترامپ نارضایتی های زیادی به ویژه در زمینه تجاری برای آلمان فراهم کرده است و به آن هشدار داده که هزینه های دفاعی را افزایش دهد. آخرین تصمیم وی بلافاصله پس از امتناع آنگلا مرکل از سفر برای حضور در اجلاس G7 در واشنگتن در اواخر ماه ژوئن اعلام شد
شفاآنلاین>اجتماعی>در دوران ریاست جمهوری  دونالد ترامپ روابط امریکا و اروپا همواره بدتر شده است. اکنون اروپایی ها از این امر آگاه هستند. آنها هم باید عمل کنند.

به گزارش شفاآنلاین، این بار نمی توانیم  کرونا را مقصر بدانیم، چرا که مسئول بدتر شدن روابط امریکا و اروپا دونالد ترامپ است.

کنفرانس ویدیویی وزرای امور خارجه بیست و هفت کشور اروپایی با وزیر امور خارجه آمریکا در هفته گذشته گفتگوی ناشنوایان نامیده شد و هیچ نتیجه ای نداشت.

رئیس جمهور امریکا خواست خود مبنی بر محدود كردن نیروهای آمریكایی مستقر در آلمان را تایید کرد. حضور نظامی امریکا در آلمان منحصراً برای حمایت از این کشور در نظر گرفته نشده است، بلکه به عنوان سکویی برای نیروهای آمریکایی مستقر در مناطق دیگر استفاده می شود.

ترامپ نارضایتی های زیادی به ویژه در زمینه تجاری برای آلمان فراهم کرده است و به آن هشدار داده که هزینه های دفاعی را افزایش دهد. آخرین تصمیم وی بلافاصله پس از امتناع آنگلا مرکل از سفر برای حضور در اجلاس G7 در واشنگتن در اواخر ماه ژوئن اعلام شد.

ورشو که مدتها است برای به دست آوردن پایگاه آمریکایی در جبهه شرقی اتحادیه اروپا تلاش می کند و به همین دلیل برای استقبال از نیروهای خارج شده از آلمان شتافت. دونالد ترامپ با خوشحالی از این فرصت برای ایجاد اختلاف در اروپا از رئیس جمهور لهستان دعوت کرد تا بیست و چهارم ژوئن به واشنگتن بیاید.

وزیر خزانه داری امریکا ازچندین نفر از همکاران اروپایی خود از جمله فرانسوی ها خواست تا از تحمیل مالیات های دیجیتال  خودداری کنند، در غیر این صورت در معرض تحریم های آمریكا قرار می گیرند.

اکنون  اروپایی ها باید از این بدتر شدن روابط امریکا و اروپا درس بگیرند بدون این که منتظر پیروزی احتمالی جو بایدن دموکرات در ماه نوامبر باشند و امکانات را برای سیاست  واقعی خارجی خود فراهم کنند تا بتواند از  منافع آنها دفاع کنند.

روز جمعه فرانسه، انگلیس و آلمان در مورد وضع دوباره تحریم ها علیه ایران از واشنگتن به درستی حمایت کردند: منافع اروپا در اینجا این است که توافق هسته ای ایران را مدفون نکنند.لوموند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: