کد خبر: ۲۵۹۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۰۲ تير ۱۳۹۹ - 2020June 22
هر چند چین درباره نتایج بدست آمده از این آزمایش های بالینی توضیحی ارائه نداده است ، ولی انتظار می رود این واکسن های تهیه شده در مرحله سوم که مرحله نهایی تولید واکسن می باشد ، برای تایید ایمنی و کارآیی بر روی افراد زیادی آزمایش شوند
شفاآنلاین>سلامت>تلویزیون دولتی چین روز نوزدهم ماه ژوئن از پیشرفت مراحل تولید واکسن در داخل کشور خبر داد. رسانه های دولتی چین درباره واکسن ویروس کرونا که تولید آن به طور جدی در جهان دنبال می شود  اعلام کردند، سه واکسن ویروس کرونا که در این کشور در دست تولید است، دو مرحله از سه مرحله آزمایش بالینی را پشت سر گذاشته است.

به گزارش شفاآنلاین، در چین آزمایشات بالینی پنج نوع واکسن به منظور تایید ایمنی و اثر بخشی آن در انسان در حال انجام است که در این میان سه واکسن دو مرحله از میان سه مرحله آزمایش بالینی را پشت سر گذاشته اند. در تهیه برخی از این واکسن ها از ویروس کرونایی که توانایی بیماری زایی خود را از دست داده استفاده شده که به  واکسن غیر فعال »معروف است. 

در تهیه دیگر واکسن از ویروس به عنوان وکتور استفاده شده است که در این نوع واکسن ، ویروس نقش ناقل ژن را بر عهده دارد که به « واکسن وکتور ویروسی » معروف است. 

 هر چند چین درباره نتایج بدست آمده از این آزمایش های بالینی توضیحی ارائه نداده است  ، ولی انتظار می رود این واکسن های تهیه شده در مرحله سوم که مرحله نهایی تولید واکسن می باشد ، برای تایید ایمنی و کارآیی بر روی افراد زیادی آزمایش شوند. به گزارش سازمان بهداشت جهانی ، تا روز هیجدهم ماه ژوئن سیزده نوع واکسن برای ویروس کرونا در سراسر جهان در حال طی کردن آزمایشات بالینی می باشند.

چین در نظر دارد با ارائه واکسن به کشورهای آفریقایی و دیگر شرکایش در طرح ابتکاری اقتصادی موسوم به یک کمربند ، یک راه  مشارکت در توسعه این کشورها و همچنین نفوذ در جامعه بین المللی را بیش از پیش تحکیم بخشد.  ان اچ کی 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: