کد خبر: ۲۵۹۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۳ - ۰۲ تير ۱۳۹۹ - 2020June 22
نویسنده: آندره آ پگورارو
ماسک های FFP1 می توانند به میزان دستکم 80 درصد، ماسک های FFP2 دستکم 94 درصد و FFP3 نیز 99 درصد ذرات معلق در هوا را فیتلر نمایند. اینها ماسک هایی به شمار می آیند که قادر به محافظت از فرد و دیگران می باشند
شفاآنلاین>سلامت>به عقیدۀ لورنتزو پتریلی، معاون بخش صدور گواهینامه و بازرسی موسسۀ اعتبارسنجی ایتالیا استفاده از ماسک مانعی بر سر راه انتشار و سرایت ویروس به شمار می آید. وی توضیح می دهد که انواع مختلفی ماسک وجود دارد که هر یک در معرض چندین آزمایش قرار گرفتند تا از تأثیر بیشتری برخوردار گردند. 

به گزارش شفاآنلاین، وی گفت که از ماسک های جراحی باید برای محافظت از دیگران استفاده کرد. ماسک ها تحت آزمایش های مختلفی قرار می گیرند تا بر میزان تأثیر آنها افزوده شود. وی گفت که ماسک های FFP1 می توانند به میزان دستکم 80 درصد، ماسک های FFP2 دستکم 94 درصد و FFP3 نیز 99 درصد ذرات معلق در هوا را فیتلر نمایند. اینها ماسک هایی به شمار می آیند که قادر به محافظت از فرد و دیگران می باشند.

وظیفۀ این موسسه اعطای مجوز برای صدور گواهی صحت برای سازمان های ذیربط است. در خلال بحران ویروس کرونا برای کوتاه نمودن زمان انتظار برای تولید و تجاری کردن تولید ماسک ها استثنایی مقرر شد و آن اینکه تولیدکننده می توانست با ارسال درخواستی به سازمان Inail (موسسۀ ملی بیمۀ حوادث ناشی از کار)،محصول خود را مورد تأیید قرار دهد. 

وی در پاسخ به این پرسش که در وضعیتی که تحقیقات قضایی متعددی در خصوص ماسک های جعلی جریان دارد، چگونه می توان جعلی بودن محصول را تشخیص داد گفت که تنها در صورتی می توان این کار را انجام داد که ماسک مربوطه را مورد آزمایش قرار داد. موسسۀ اعتبارسنجی ایتالیا در سایت اینترنتی خود تمامی دستورالعمل های لازم برای تعیین صحت  آنها را منتشر ساخته است. 

البته لازم به ذکر است که در این دورۀ بحرانی قوانینی صادر شده که به موجب آنها حتی ماسک های غیرمارک دار پس از دریافت تأییدیۀ Inail نیز بتوانند وارد بازار شوند. ایل جورناله (ایتالیا)
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: