کد خبر: ۲۵۹۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۱ - ۰۱ تير ۱۳۹۹ - 2020June 21
نویسنده : آنه کیس
در شرایط بیماری کنونی در امریکا، دو سوم از کارگران فاقد مدارج دانشگاهی یا غیر لازم تشخیص داده شده یا درخطر کاهش درآمد و در نتیجه در معرض بیماری قرار گرفته اند
شفاآنلاین>سلامت>پیش از کرونا و درخلال سال ۲۰۱۸ یک بیماری فراگیر دیگر در امریکا شایع بود که تاکنون بیش از کووید ۱۹ جان افراد را گرفته است. ما آن را مرگ ناشی از ناامیدی می نامیم. 

مرگ ناشی از خودکشی، افراط در مصرف الکل و مواد مخدر از اواسط دهه ۱۹۹۰ به سرعت رشد کرد و در سال ۲۰۱۸ به مرگ ۱۵۸ هزار نفر منجر شد

 این نوع مرگ تقریباً منحصر به افراد فاقد تحصیلات دانشگاهی در امریکا است. سن امید به زندگی در افراد بدون تحصیلات دانشگاهی به زیر ۵۰ سال رسیده است و افراد تحصیل کرده نه تنها از نظر درآمد بلکه از نظر سلامت در شرایط  بالاتری هستند.

بیماری های عالمگیر از نظر تاریخی برابری های بیشتری را ایجاد کرده اند. به عنوان مثال، طاعون قرن ۱۴ اروپا فرصت های شغلی بسیار زیادی را ایجاد کرد و سطح زندگی کارگران را بالا برد.

در شرایط بیماری کنونی در امریکا، دو سوم از کارگران فاقد مدارج دانشگاهی یا غیر لازم تشخیص داده شده یا درخطر کاهش درآمد و در نتیجه در معرض بیماری قرار گرفته اند

درحالی که تحصیل کردگان دانشگاهی تا اندازه زیاد توانسته اند از ثروت و سلامت خود محافظت کنند، کارگران فاقد تحصیلات باید یک یا هردو آنها را در معرض خطر قرار دهند.

نظام پرهزینه سلامت در امریکا در وخیم تر شدن پیامدهای کرونا تاثیر داشته است بسیاری از افراد بیکار شده بیمه سلامت خود را نیز از دست می دهند. 

 به موجب تحلیل های ما، این گونه نیست که شرایط اقتصادی پس از کرونا امید به زندگی را افزایش دهد. علت اصلی کاهش سن امید به زندگی نه شرایط اقتصادی  بلکه از دست رفتن سبک زندگی در میان  طبقه کارگر سفید پوست بوده است.

 مرگ ناشی از ناامیدی پیش از بحران مالی ۲۰۰۸ و پیش از رکود بزرگ در حال افزایش بود. اگر زمانی میان خودکشی و بیکاری در امریکا رابطه ای وجود داشت ، امروزه دیگر چنین نیست.

 به عبارت دیگر امریکای پسا کرونا به احتمال زیاد همانند امریکای پیش از آن و شاید با نابرابری های بیشتر باشد. 

درست است که خشم ناشی از خشونت پلیس و گرانی مراقبت های پزشکی می تواند به شکست ساختاری منجر شود، که اگر چنین شود ، شاید شاهد جامعه ای بهتر باشیم یا نباشیم. همواره چنین نیست که ققنوس از خاکستر بیرون آید.  گلف تايمز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: