کد خبر: ۲۵۹۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۴ - ۰۱ تير ۱۳۹۹ - 2020June 21
نویسنده: الکساندرا رويکف
با وجود افزایش شمار مبتلایان، آمار تلفات افزایش چندانی نداشته است. تاکنون 303 نفر در اثر این ویروس در اسرائیل جان خود را از دست داده اند. از آنجا که جمعیت بسیار جوان است، بسیاری از بیماران به سرعت بهبود می یابند
شفاآنلاین>سلامت>نخست وزیر اسرائیل طی کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه گفت مردم باید رفتار خود را تغییر دهند. در غیر این صورت، کشور مجبور به اعمال دوباره قرنطینه خواهد شد.

اسرائیل یکی از کشورهایی محسوب می شد که به خوبی با ویروس کرونا جنگید و تقریبا آن را نابود کرد. در ماه مه، روزانه فقط پنج نفر به ویروس مبتلا می شدند. 

اما هنگلی که اسرائیل از قرنطینه خارج شد و ممنوعیت ها را لغو کرد، شمار مبتلایان افزایش یافت: روز جمعه در اسرائیل 350 مورد جدید ثبت گردید. کارشناسان نگران هستند که ممکن است به سیستم بهداشتی فشار بیش از حد وارد شود. موج دومی که آلمان امیدوار است هرگز نیاید، اکنون وارد اسرائیل شده است.

گام اشتباه اسرائیل، بازگشایی زودهنگام کشور می باشد. به نظر می رسید دیگر اثری از کرونا نمانده و آمار پایین حس ایمنی بر کشور حاکم کرده بود. اگرچه زدن ماسک و حفظ فاصله اجتماعی اجباری است، اما ناقضان این قانون به ندرت مجازات می شوند.

مدارس که همزمان با اقتصاد بازگشایی شده بودند، اکنون به کانون بیماری تبدیل شده و بیش از چهل درصد موارد جدید ابتلا کودکانی هستند که در کلاس آلوده شده اند.

با وجود افزایش شمار مبتلایان، آمار تلفات افزایش چندانی نداشته است. تاکنون 303 نفر در اثر این ویروس در اسرائیل جان خود را از دست داده اند. از آنجا که جمعیت بسیار جوان است، بسیاری از بیماران به سرعت بهبود می یابند.

سایر کشورها باید از الگوی اسرائیل درس گرفته و از بازگشایی زودهنگام و خوشبینی مفرط پرهیز کرده و شهروندان را موظف به پیروی از قوانین بهداشتی کنند.اشپيگل
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: