کد خبر: ۲۵۹۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۹ - ۰۱ تير ۱۳۹۹ - 2020June 21
شرکت هاي لوفت‌هانزا با ۲۶ هزار شغل، فراپورت با ۴ هزار شغل، کوندور با هزار شغل و تويفلي با ۹۰۰ شغل درصدد کاستن از شمار کارکنان خود طي ماه‌هاي آينده هستند
شفاآنلاین>اجتماعی>هزاران نفر از کارکنان صنايع هواپيمايي آلمان نگران از دست‌دادن مشاغل خود در اثر بحران اقتصادي ناشي از شيوع کرونا هستند.

به گزارش شفاآنلاین،معترضان به تصميم شرکت هاي هواپيمايي آلمان در اعتراض به تعديل هزاران نفر از کارکنان اين صنايع، با تجمع در فرودگاه فرانکفورت، نگراني خود را از بيکار شدن در بحبوحه وضعيت وخيم اقتصادي ناشي از بحران شيوع کرونا به نمايش گذاشتند.

 شرکت هاي لوفت‌هانزا با ۲۶ هزار شغل، فراپورت با ۴ هزار شغل، کوندور با هزار شغل و تويفلي با ۹۰۰ شغل درصدد کاستن از شمار کارکنان خود طي ماه‌هاي آينده هستند.

اين در حالي است که به دليل شيوع کرونا هزاران پرواز اين شرکت ها لغو شده و منابع درآمدي آنها را به شدت کاهش داده است به طوري که شماري از اين شرکت ها را به مرز ورشکستگي رسانده است.

بنا بر اعلام اتحاديه کارکنان صنعت هواپيمايي آلمان در حال حاضر حدود ۳۰۰ هزار نفر در بخش صنعت حمل و نقل هوايي مشغول به کار هستند؛ صنعتي که با شيوع ويروس کرونا با تعطيلي مواجه شده است.

با وجود اينکه شرکت هاي هواپيمايي براي جبران کاهش درآمد کارکنان خود، مبالغي را به عنوان کمک هزينه در نظر گرفته اند، اما بسياري از کارکنان از نبود درآمد کافي براي گذران زندگي در شرايط بحراني کنوني گله مند هستند.

شرکت هواپيمايي «لوفت هانزا» اواسط خرداد پس از جلسه با نمايندگان اتحاديه‌هاي مذاکره‌کننده بر سر برنامه پس‌انداز اين شرکت اعلام کرد، با تداوم شرايط همه‌گيري کرونا، نزديک به ۲۲ هزار موقعيت شغلي اين شرکت در معرض خطر قرار گرفته است. «مايکل نيگمان» رئيس منابع انساني لوفت هانزا گفت: بي‌ترديد به حداقل رساندن تعديل نيروها از مسير به‌کارگيري تدابيري همچون کاهش ساعت‌هاي کاري، خواسته اصلي مديران شرکت است.

براساس اين گزارش، تداوم بحران شيوع ويروس کرونا به طور قطع تاثيرمنفي زيادي بر کارکرد و بقاي شرکت‌هاي هواپيمايي جهان داشته و خواهد داشت. در اين دوران شيوع اين ويروس سبب متوقف شدن کامل حمل‌ونقل هوايي شده و مديران بيشتر اين شرکت‌ها به اين نتيجه رسيده‌اند که اندک اندک به کمک‌هاي مالي نياز پيدا مي‌کنند. اين شرکت‌ها اميدوارند از دولت‌ها که آنها نيز به نوبه خود به دليل کاهش درآمدها با مشکلاتي روبه‌رو هستند، کمک‌هاي مالي فوري دريافت کنند.بيلد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: