کد خبر: ۲۵۹۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۶ - ۰۱ تير ۱۳۹۹ - 2020June 21
براساس قوانين جديدي که براي بازگشايي سينماها در فرانسه تدوين شده است، وجود يک صندلي خالي بين هر دو تماشاچي حاضر در سالن الزامي است اما گروه‌هايي که با هم بوده و حتي الزاما در يک خانه هم زندگي نمي‌کنند، مي‌توانند کنار هم بنشينند
شفاآنلاین>اجتماعی>سينماهاي فرانسه از روز ۲۲ ژوئن (۲ تير ۹۹) پس از يک تعطيلي سه ماهه به دليل شيوع کرونا، فعاليت خود را با ۵۰ درصد ظرفيت سالن‌هاي نمايش از سر مي‌گيرند.  

به گزارش شفاآنلاین، محدوديت‌هايي که فرانسه براي بازگشايي سينماهاي اين کشور اعمال کرده به اندازه آلمان، نروژ يا جمهوري چک سختگيرانه نيست. در اين کشورها سينماها در هر سانس نمايش، تنها مجاز به پذيرش جمعيتي ۵۰ يا ۱۰۰ نفره هستند اما در فرانسه چنين حدنصاب ثابتي براي سينماداران تعيين نشده است.

به گفته ژوسلين بويسي مديرعامل مجموعه سينماهاي سي‌جي‌ار فرانسه، اين شرايط بستر لازم براي بازگشايي همه سالن‌ها در هر ابعاد و اندازه‌اي را از همان روز اول فراهم مي‌کند.

براساس قوانين جديدي که براي بازگشايي سينماها در فرانسه تدوين شده است، وجود يک صندلي خالي بين هر دو تماشاچي حاضر در سالن الزامي است اما گروه‌هايي که با هم بوده و حتي الزاما در يک خانه هم زندگي نمي‌کنند، مي‌توانند کنار هم بنشينند. به علاوه، همه تماشاگران از زمان ورود به محوطه سينما تا لحظه استقرار در سالن، ملزم به استفاده از ماسک هستند.

رويکردها و برنامه‌هاي سينماداران فرانسوي براي جذب مخاطب

برخلاف کشورهايي چون نروژ که بزرگترين مجموعه‌هاي سينمايي آنها خيلي دير از تصميم‌ها براي بازگشايي خبردار و به نوعي غافلگير شدند، دولت فرانسه حدود يک ماه قبل سينماداران را درباره زمان بازگشايي‌ها مطلع کرده بود، بنابراين سينماهاي اين کشور اروپايي برخلاف ديگر کشورها، خود را براي از سرگيري فعاليت به خوبي آماده کرده‌اند.   

به عنوان مثال، مجموعه سينمايي MK۲ در پاريس برنامه‌هاي ويژه‌اي را براي جذب مخاطب تدارک ديده‌ است که از آن جمله مي‌توان به پروژه «فيلم‌هاي سياه‌پوستان اهميت دارد» اشاره کرد، برنامه‌اي که با پويش جهاني که اين روزها در اعتراض به رواج نژادپرستي به راه افتاده مناسبت دارد و احتمالا با استقبال مخاطبان روبه‌رو خواهد شد. 

به گفته ناتانائيل کرميتز  مدير عامل اين مجموعه، در اين پروژه فيلم‌هايي چون آنجلا را آزاد کنيد، مستند من کاکاسياه تو نيستم، بلکککلنزمن ساخته اسپايک لي، پادشاهان ساخته دنيز گامزه ارگووِن و فقط رحمت از دستين دانيل کرتون اکران خواهد شد. اکران انيميشن پرطرفدار مينيون‌ها نيز از ديگر برنامه‌هاي اين مجموعه براي جذب مخاطب است. 

مجموعه سينماهاي سي‌جي‌آر نيز براي به حرکت درآوردن چرخ کسب و کار خود، در چند هفته اول بازگشايي‌ها، قيمت بليت‌ را در شعبات خود از ۷ يورو به ۵ يورو کاهش مي‌دهد.

استقبال مردم فرانسه از بازگشايي سينماها

کشور فرانسه با دو هزار سينما از لحاظ ميزان فروش بليت يکي از بزرگترين بازارهاي سينمايي اروپا به شمار مي‌آيد بنابراين توزيع کنندگان و سينماداران به ميزان استقبال مردم و درآمد گيشه پس از بازگشايي‌ها، خوشبين هستند.

کرميتز در اين باره مي‌گويد: قطعا شرايط مثل هر تابستان نيست اما ما نسبت به ديگران فيلم‌هاي بيشتري براي نمايش داريم. شانس با ماست که فرانسه يکي از بزرگترين جمعيت‌ سينمادوستان در اروپا را دارد و فيلم‌هاي فرانسوي هر سال دستکم ۴۰ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص مي‌دهند.

نتايج مطالعات موسسه تحقيقاتي مديامتري نشان مي‌دهد ۱۸ ميليون و ۷۰۰ هزار فرانسوي مشتاقانه در انتظار بازگشايي سينماها در اين کشور هستند. اين آمار از ارقامي که نتايج نظرسنجي‌هاي هفته گذشته اين شرکت نشان داد، يک ميليون و ۷۰۰ هزار نفر بيشتر است.ورايتي
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: