کد خبر: ۲۵۹۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۰۱ تير ۱۳۹۹ - 2020June 21
کادر درمانی فرانسه پیشتر نیز در اعتراض به سیاست های دولت در تامین تجهیزات پزشکی، امنیت و سلامت پزشکان و مراقبان سلامت، تجمع کرده بودند
 شفاآنلاین>سلامت>معترضان فرانسوی روز شنبه با تجمع مقابل وزارت بهداشت این کشور، درب ورودی و سردر این وزارتخانه را با رنگ قرمز شبیه خون مصنوعی آغشته کردند تا اعتراض نمادین خود به جان باختن تعداد زیادی از مبتلایان به کووید-19 را به معرض نمایش بگذارند.

به گزارش شفاآنلاین، افراد معترض همچنین مراتب اعتراض خود را نسبت به شرایط کاری ضعیف کارکنان بخش مراقبت‌های بهداشتی فرانسه اعلام کردند.

اورلی ترووه سخنگوی گروه فعالان اتک که سازمان دهی این اعتراض را برعهده داشت، گفت: طی سال ها، کارکنان بخش بهداشت و درمان این واقعیت را گوشزد کرده اند که از منابع کافی برای تامین نیاز کارکنان، تخت های بیمارستانی و تجهیزات لازم برخوردار نیستند.

معترضان همچنین یک بنر بزرگ و نمادین به شکل یک مدال با عنوان «مدال تحقیر» را در مقابل وزارت بهداشت فرانسه قرار دادند تا بی اعتنایی دولت به نگرانی کارکنان بخش بهداشت و درمان را مورد توجه قرار دهند.

دولت امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه تصمیم گرفته است ۱۵۰۰ یورو (یک هزار و ۶۷۶ دلار) پاداش به کارکنان بخش بهداشت و درمان به خاطر نقش شان در جریان بحران کرونا اهدا کند.

با این حال، بسیاری در این بخش احساس می کنند که دولت باید توجه بیشتری به این بخش معطوف دارد.

کارکنان بخش بهداشت و درمان فرانسه که در جریان بحران کرونا در خط مقدم مبارزه با این بیماری بوده اند، خواستار طرحی در زمینه استخدام و بازنگری دستمزدهایشان هستند.

کادر درمانی فرانسه پیشتر نیز در اعتراض به سیاست های دولت در تامین تجهیزات پزشکی، امنیت و سلامت پزشکان و مراقبان سلامت، تجمع کرده بودند.

کمبود تجهیزات پزشکی شامل ماسک و مواد ضدعفونی کننده و پوشش های محافظتی برای کادر درمانی از دغدغه های جدی در بین این نیروها بوده که با توجه به فوت تعدادی از پزشکان بر اثر شیوع کرونا، نگرانی های جدی به دنبال داشته است.

سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۰۰ فرانسه را دارای بهترین نظام پزشکی در میان ۱۹۱ کشور رده‌بندی کرد. اما «موسسه استاندارد و ارزیابی» در سال ۲۰۱۷ نظام پزشکی فرانسه را در رده پانزدهم دنیا قرار داد. رویترز 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: