کد خبر: ۲۵۹۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 20
در حالی‌که کوبا با این اقدامش به دنبال همبستگی و کمک به کشورهای جهان در مقابله با کرونا بوده اما دولت دونالد ترامپ به دلیل دشمنی با کوبا، این اقدامات بشردوستانه هاوانا را تحمل نکرده و از کشورها خواسته هیات‌های پزشکی کوبا را نپذیرند
شفاآنلاین>سلامت>دولت هاوانا به شدت از تلاش‌های جدید آمریکا برای کارشکنی در فعالیت‌های امدادرسانی پزشکان کوبایی انتقاد کرد.

به گزارش شفاآنلاین، برونو رودریگز وزیر امور خارجه کوبا دیروز (جمعه ۳۰ خرداد) تلاش‌های سه سناتور آمریکایی برای جلوگیری از همکاری هاوانا با دیگر کشورهای جهان در مسائل بهداشت عمومی و درمانی را محکوم کرد.

این مقام کوبایی در صفحه توئیتر خود به شدت از تلاش‌های آمریکا با هدف اختلال در همکاری‌های پزشکی کوبا با دیگر کشورها انتقاد کرد و گفت: راهبرد ایالات متحده در این راستا تهدید به مجازات آنهایی است که از واشنگتن پیروی نمی‌کنند.

رودریگز تاکید کرد، آمریکا نمی‌تواند حقایق از جمله کمک‌های پزشکی کوبا به جامعه جهانی را از از بین ببرد.

ریک اسکات، مارکو روبیو و تد کروز سناتورهای آمریکا چند روز پیش لایحه‌ ضدکوبایی جدیدی  را به کنگره ارائه کردند که شامل شناسایی کشورهایی است که کمک‌های پزشکی کوبا را دریافت می‌کنند.

در همین حال «میگل دیاز کانل» رئیس‌جمهوری کوبا نیز در واکنش به این تلاش‌های سناتورهای آمریکایی تصریح کرد، این سناتورها بهتر است به فکر وضعیت کرونایی و قربانیان ناشی از ابتلا به کرونا در آمریکا باشند.

پیشتر و به دنبال اعزام تیم‌های کمک‌رسان پزشکی کوبا به چند کشور، بیش از ۴۰ سازمان، نهاد و اتحادیه در اروپا از پیشنهاد اعطای جایزه صلح نوبل به کادر پزشکی کوبا که در سراسر جهان برای کمک به کشورهای مختلف در مقابله با کرونا اعزام شده‌اند، حمایت کرده‌اند.

کوبا پیشتر بیش از یک هزار و ۲۰۰ عضو از اعضای کادر درمانی خود را به کشورهای آسیب‌پذیر آفریقا و حوزه کارائیب و همچنین برخی کشورهای غربی از جمله ایتالیا اعزام کرد.

در حالی‌که کوبا با این اقدامش به دنبال همبستگی و کمک به کشورهای جهان در مقابله با کرونا بوده اما دولت دونالد ترامپ به دلیل دشمنی با کوبا، این اقدامات بشردوستانه هاوانا را تحمل نکرده و از کشورها خواسته هیات‌های پزشکی کوبا را نپذیرند. هرچند که این کشورها نسبت به این درخواست واشنگتن بی‌توجه بوده و از حضور اعضای کادردرمانی و کمک‌های درمانی کوبا استقبال کرده‌اند.

دولت ترامپ درصدد قطع درآمدهای کوبا با ایجاد شرایط سخت اقتصادی از طریق تحریم‌های طولانی‌مدت است. پرنسالاتینا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: