کد خبر: ۲۵۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۰۴ تير ۱۳۹۳ - 2014June 25
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبرداد:
شفاآنلاین-وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل کمیته های مشترک میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: برآیند وحدت میان این وزارتخانه و تامین اجتماعی سبب ارتقا کیفیت زندگی کارگران خواهد شد.
به گزارش شفاآنلاین، علی ربیعی روز چهارشنبه در همایش مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وسازمان تامین اجتماعی که با هدف ایجاد وحدت رویه و هم افزایی در سال اقتصاد وفرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی و با حضور معاونان وزیر تعاون، روسای سازمان های تابعه و مدیران استانی سراسر کشور در هتل همای تهران تشکیل شد، افزود: از گذشته های دور به عنوان یک فعال کارگری همواره آروز داشتم درحوزه سیاست گذاری میان تامین اجتماعی و وزارت کار پیوندی به وجود بیاید که تمام امور در کنار و نزدیک هم انجام شوند.

وی گفت: امروز با پیوند میان این دو مجموعه باید با اعتقاد کمک به مردم، رفاقت و دوستی در سطح بالا با مردم و با احساس مسئولت قوی از این پیوند به هم افزایی دست پیدا کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: یکی از خط قرمزهای ما وجود اختلاف نظر میان دو حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی است بنابراین امروزه باید بدون اختلاف نظر سیاست های یکسان در دو حوزه پیگیری شود.

وی اضافه کرد: برای رسیدن به هدف هم افزایی در دو حوزه مذکور کمیته های مشترکی تشکیل و سامان داده شد که سیاست های آن درجهت رفع مشکلات در اجرا، هماهنگ سازی و اصلاح سیاست های نادرست پیشین است و باید حتما در این زمینه ها خود اصلاحی مداوم داشته باشیم.

ربیعی تصریح کرد: درگذشته صدور آرای مختلف یکی از موارد مورد اختلاف میان وزارت کار و تامین اجتماعی درحوزه کار بوده که باید از این پس به وحدت آرا دست پیدا کنیم. به عنوان مثال نباید در استان های مختلف نسبت به یک موضوع مشترک واکنش های مختلفی نشان داده شود و رسیدن به آرای مشترک از اهداف این هم افزایی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: اگر کمیته های مشترک به درستی کار خود را انجام دهند برآیند آن ارتقا کیفیت زندگی کارگران خواهد بود.

وی در توصیه به مدیران دو حوزه تاکید کرد: یکی از اختلافات میان تامین اجتماعی و وزارت کارسابق حوزه بیمه بیکاری است چرا که اگر هر فردی با هر بهانه ای تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گیرد و پنهانی هم کار کند و سایر افراد از این حمایت بی بهره باشند حق به حق دار نمی رسد و در این زمینه نیازمند اصلاح فرآیندها و تصمیمات هستیم.

ربیعی همچنین موضوع مشاغل سخت و زیان آور را یکی دیگر از موارد مورد اختلاف میان این دو حوزه دانست و افزود: اختلاف نظرها باید در این مورد نیز به حداقل برسد و به کارفرما برای رسیدن به مشاغل پایدار فرصت اصلاح ساختار داده شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر نیاز به اتاق فکر در زمینه های مورد اختلاف اشاره و مطالعه در مورد حوادث ناشی از کار را ضروری عنوان کرد.

وی تصریح کرد: ارتقا سلامت اداری نیروهای کار، ایجاد نظم و انضباط، دقت، ایجاد تعلق و فرهنگ سازمانی، فرهنگ خلاقیت ، افزایش خلاقیت و خوش اخلاقی و خادم بودن مسئولان در برابر مردم به اضافه وحدت رویه داشتن می تواند هم افزایی ایجاد کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: