کد خبر: ۲۵۹۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۳ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 16
آموزش و پرورش بخشنامه‌ای برای عودت شهریه خدمات غیرآموزشی تمامی مدارس دولتی، هیات امنایی و غیردولتی استفاده نشده به خانواده‌ها را به استان‌ها و مدارس ابلاغ کرده است
شفاآنلاین>اجتماعی>مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: همه مدارس دولتی، هیات امنایی و غیردولتی باید شهریه مربوط به خدمات آموزشی و غیرآموزشی ارائه نشده را به خانواده‌ها بازگردانند و هرگونه گروکشی کارنامه برای دریافت مابقی شهریه تخلف محسوب می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، زهرا مظفر روز سه شنبه درباره شکایات خانواده‌ها درباره پرداخت شهریه‌ها اظهار داشت: دانش‌آموزان و خانواده‌ها می‌توانند هر تخلفی در خصوص دریافت یا عودت شهریه را با نام مدیر و مدرسه در سامانه آموزش و پرورش ثبت کنند تا طی ۱۰ روز به این شکایات رسیدگی شود.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش توضیح داد: آموزش و پرورش بخشنامه‌ای برای عودت شهریه خدمات غیرآموزشی تمامی مدارس دولتی، هیات امنایی و غیردولتی استفاده نشده به خانواده‌ها را به استان‌ها و مدارس ابلاغ کرده است.

وی افزود: هر مدرسه‌ای که هزینه خدمات ارائه نشده به دانش‌آموزان را به خانواده‌ها بازنمی‌گرداند، مرتکب تخلف شده، همچنین اینکه مدارس باید هزینه فعالیت‌های آموزشی و غیرآموزشی فوق برنامه و سرویس مدارس بعد از بازگشایی مدارس از تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه را در شورای مدرسه تصویب و بر اساس آن عمل کنند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش اعلام کرد: اگر مدرسه‌ای غیر از این عمل کند، اولیا می‌توانند هم از طریق سامانه ثبت شکایات به آدرس shekayat.medu.ir و هم از طریق سامانه رسیدگی به شکایات در سازمان مدارس غیردولتی به آدرس mosharekatha.ir ثبت کنند تا حداکثر در مدت هفت تا ۱۰ روز به آن رسیدگی شود.

مظفر در پاسخ به این پرسش که برخی از مدارس کارنامه دانش آموزان را برای دریافت شهریه تحویل نمی‌دهند، گفت: اگر به هر دلیلی مدارس کارنامه را برای دریافت شهریه گرو نگه دارند، یک تخلف است و خانواده‌ها می‌توانند در سامانه شکایت آموزش و پرورش این موضوع را مطرح کنند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش و پرورش روزانه سامانه ثبت شکایات مردمی را به صورت استانی، منطقه‌ای و ستادی رسیدگی می‌کند.

مظفر خاطرنشان کرد: خانواده‌ها می‌توانند در شکایت خود عنوان کنند که رسیدگی به شکایت آن‌ها به صورت استانی، منطقه‌ای یا ستادی باشد.

به گزارش ایرنا، تمامی مدارس کشور از اسفند سال گذشته تا ۲۷ اردیبهشت ماه به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا تعطیل شدند؛ بنابراین بسیاری از خدمات مدارس از جمله سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان، غذا، کلاس‌های فوق برنامه و ... به دانش آموزان ارائه نشد. خانواده‌ها پس از تعطیلی مدارس خواهان عودت این هزینه‌ها از سوی مدرسه شدند که در نهایت محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش دستور داد تا مدارس هزینه خدمات ارائه نشده را به اولیا بازگردانند.

همچنین در برخی موارد نیز دیده شده که برخی مدارس هیات امنایی و غیردولتی که در ابتدای سال دریافت شهریه را به چند نوبت تقسیم بندی کرده بودند، پایان سال تحصیلی و بعد از امتحانات بدون احتساب و کم کردن هزینه خدمات ارائه نشده، کارنامه نمرات دانش آموزان را به خانواده‌ها تحویل ندادند تا شهریه را به طور کامل پرداخت کنند.

آموزش و پرورش این اقدام برخی مدارس را تخلف می‌داند و در نهایت از خانواده‌ها درخواست دارد که این چنین مسائل را در سامانه ثبت شکایات این وزارتخانه اعلام کنند. ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: