کد خبر: ۲۵۹۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۹ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 15
سرعت بالاي گسترش ويروس کرونا اين هفته در قاره آمريکا به قدري بود که شمار مبتلايان در مجموع کشورهاي اين قاره به بيش از سه ميليون و ۹۰۰ هزار نفر رسيد
شفاآنلاین>سلامت>با افزايش دقيقه به دقيقه شمار مبتلايان به بيماري همه‌گير کوويد-۱۹ درکشورهاي آمريکاي مرکزي، اين منطقه در يک هفته اخير رکورد تازه‌اي در آمار ابتلا و فوتي را به ثبت رساند.

به گزارش شفاآنلاین، روند صعودي هر دو نمودار آمار ابتلا و جانباختگان بيماري کويد-۱۹ در هفته اخير در منطقه آمريکاي مرکزي با ثبت بيش از ۹ هزار و ۸۰۰ مورد بيمار جديد و ۲۱۵ مورد فوتي، رکورد زد.  

بر اساس آمارهاي رسمي ارائه شده از کشورهاي حوزه آمريکاي مرکزي از جمله پاناما، گواتمالا و هندوراس، تا کنون بيش از ۴۵ هزار و ۵۰۰ نفر در اين منطقه به ويروس کرونا مبتلا شده و افزون بر يکهزار و ۲۵۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

سرعت بالاي گسترش ويروس کرونا اين هفته در قاره آمريکا به قدري بود که شمار مبتلايان در مجموع کشورهاي اين قاره به بيش از سه ميليون  و ۹۰۰ هزار نفر رسيد.

آمريکا با بيش از دو ميليون و 160 هزار مبتلا و برزيل با حدود 870 هزار مبتلا به کوويد-19، در جايگاه اول و دوم جدول جهاني شمار مبتلايان به اين بيماري قرار دارند. 

روند شيوع سريع ويروس نوظهور کرونا که در آغاز قاره اروپا را تحت تاثير قرار داد، در ماه هاي اخير دامنه تهديد خود را در قاره پهناور آمريکا گسترش داده است؛  شيوع افسار گسيخته‌اي که بر اساس هشدار سازمان بهداشت جهاني تا پيش از کشف واکسن، زندگي انسان را دستخوش تغييرات زيادي خواهد کرد.افه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: