کد خبر: ۲۵۹۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 15
سوءمدیریت در مقابله با بیماری کووید - 19 ، تغییر سیاست ­های کاری و به ویژه عدم شفافیت در اطلاع ­رسانی عمومی درخصوص این بیماری، از جمله انتقاداتی بود که به وزیر بهداشت مذکور وارد بود
شفاآنلاین>سلامت>همزمان با تشدید بحران کرونا در شیلی، سباستین پینرا رئیس جمهوری این کشور خایمه مانیالیچ وزیر بهداشت کابینه خود را بخاطر سوء مدیریت در مهار شیوع بیماری کووید-19 برکنار کرد.

به گزارش شفاآنلاین، از مدت­ها پیش، بخش های سیاسی و اجتماعی شیلی به دلیل وضعیت وخیم بخش بهداشت عمومی این کشور، خواستار استعفای وزیر بهداشت بودند که با تشدید بیماری همه­ گیر کرونا این انتقادات شدت گرفت و باعث شد مانالیچ وادار به استعفا شود.  این استعفا بلافاصله از سوی رئیس جمهوری پذیرفته شد.

سوءمدیریت در مقابله با بیماری کووید - 19 ، تغییر سیاست ­های کاری و به ویژه عدم شفافیت در اطلاع ­رسانی عمومی درخصوص این بیماری، از جمله انتقاداتی بود که به وزیر بهداشت مذکور وارد بود.

مانیالیچ همچنین به دلیل عدم توجه به توصیه های شخصیت­ ها و موسسات مشهور همچون کالج پزشکی و تاخیر بسیار در  اعمال تدابیر مقتضی، مورد انتقاد قرار گرفته بود.

در این میان، برخی ادعاهای بحث‌­برانگیز وی مانند «نظام بهداشتی شیلی در جهان بهترین است» یا «مسئول افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹، ویروس کروناست!» در شبکه­ های اجتماعی بازتاب گسترده­ای یافت و مورد تمسخر واقع شد.

اِنریکه پاریس، به عنوان وزیر جدید  بهداشت شیلی معرفی شده است.

طبق آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی، در شیلی تاکنون ۱۶۷ هزار و ۳۵۵ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و سه هزار و صد و یک نفر جان خود را از دست داده‌اند.  پرنسا لاتینا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: