کد خبر: ۲۵۹۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۱ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 14
گسترش شیوع ویروس کرونا در سر اسر جهان بر حمایت از آوارگان سوری هم تاثیر گذاشته و بحران انسانی را در این کشور برانگیخته است
شفاآنلاین>سلامت>با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، خدمات پزشکی و ارائه مواد غذایی به مناطق جنگ زده  به اندازه کافی انجام نمی شود و بحران بشر دوستانه به شکل جدی در این مناطق بروز کرده است.

به گزارش شفاآنلاین، افزون بر این در این مناطق جنگ زده شیوع ویروس کرونا گسترش یافته است و بر اساس گزارش دانشگاه جانز هاپکینز ، گذشته از افغانسان که 23 هزار و 546 نفر به ویروس کرونا آلوده شدند، در مناطق جنگ زده خاورمیانه از جمله یمن 632 نفر ، در لیبی 409 نفر و در سوریه 164 نفر به ویروس کرونا مبتلاء شدند. البته با توجه به ضعف تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی در مناطق جنگ زده ممکن است شمار مبتلایان بیش از آماری باشد که به شکل رسمی اعلام می شود. 

در یمن که بیش از پنج سال جنگ داخلی بسر می برد ، بیش از نیمی از بیمارستان های این کشور تخریب شدند و فعالیت نمی کنند. همچنین در این کشور کمبود تجهیزات پزشکی از جمله دستگاه تنفس مصنوعی و کیت آزمایشگاهی هم دیده می شود. بر اساس آمارهای منتشر شده حدود صد و چهل نفر در یمن بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند. 

این در حالی است در شهر عدن شمار افرادی که در یک روز دفن می شوند ، تقریبا هشت برابر بیشتر از قبل شیوع ویروس کرونا است و قبرهای جدید هم در نقاط خالی قبرستان یکی پس از دیگری ایجاد می شوند. هشام سی دو ساله و ساکن عدن ماه گذشته پسر یک و نیم ساله و همسر باردار خود را بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا از دست داد. 

هشام برای درمان بیماری همسر و فرزندش به چندین بیمارستان در عدن مراجعه کرد ولی بیمارستان ها به علت نداشتن دستگاه تنفس مصنوعی از پذیرش آنها خودداری کردند. در نهایت یکی از بیمارستان های عدن همسر و پسر هشام را پذیرفت ولی دیگر خیلی دیر شده بود. 

گسترش شیوع ویروس کرونا در سر اسر جهان بر حمایت از آوارگان سوری هم تاثیر گذاشته و بحران انسانی را در این کشور برانگیخته است. در بخش شمال غربی سوریه که آخرین سنگر نیروی های مخالف دولت اسد به شمار می آید ، از حول و حوش ماه دسامبر تا ماه مارس امسال نزدیک به یک میلیون نفر بر اثر حملات هوایی ارتش سوریه خانه خود را ترک کردند و آواره شدند.

 موسسات خیریه سوریه که سازمان های غیر دولتی می باشند، از این آوارگان حمایت می کنند. این موسسات اکثر کمک های مالی را از سوری هایی که در فرانسه ساکن هستند ، دریافت می کنند. اما هم اکنون بر اثر شیوع ویروس کرونا کمک های مالی به شکل قابل توجه کاهش یافته است. یکی از این موسسات خیریه در سال گذشته در طول یک سال حدود 300 هزار یور دریافت کرده ولی همین موسسه در شش ماه اول امسال فقط 35 هزار یورو کمک مالی جمع کرده است.

 بنابراین همین موسسه که در سال گذشته هر ماه در میان بیش از دو هزار  خانوار غذا توزیع می کرد هم اکنون تنها توانایی تامین غذای 500 خانوار را دارد. علاوه بر این، قیمت مواد غذایی به علت افت ارزش پول محلی افزایش یافته است و قیمت نان که غذای اصلی آوارگان است در مقایسه با قبل از شیوع کرونا بیش از دو برابر شده است. 

محمد یکی از کارکنان سازمان غیر دولتی در امور پناهندگان گفت:« به علت کمبود بودجه نمی توانیم همه نیازهای پناهندگان را تامین کنیم. اگر کمک ها متوقف شود ، وضعیت فاجعه باری رقم خواهد خورد و با یک بحران انسانی بسیار جدی رو به رو خواهیم شد. »ان اچ کی 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: