کد خبر: ۲۵۹۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۶ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 14
نویسنده: آنا اورمانتسوا
برخی از محققان معتقدند که این محاسبات دانشمندان بریتانیایی براساس مدلی است که در آن، به قرنطینه داوطلبانه مردم توجهی نشده است
شفاآنلاین>سلامت>جمعی از دانشمندان مرکز جهانی تجزیه و تحلیل بیماری های عفونی در امپریال کالج لندن و انستیتوی بیماری و کمک های سریع جاملیا در بریتانیا معتقدند که بدون اجرای مقررات قرنطینه، تا اوایل ماه مه در 11 کشور اروپایی، 3.2 میلیون نفر فوت می کردند. بر این اساس، می توان گفت که در سایه اجرای محدودیت ها، جان بیش از 3 میلیون نفر نجات یافته است. 

این محققان همچنین، باور دارند که جهان تازه در اوایل اپیدمی قرار دارد. تا اوایل ماه مه، در 11 کشور اروپایی، 130 هزار نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت کردند.

برخی از محققان معتقدند که این محاسبات دانشمندان بریتانیایی براساس مدلی است که در آن، به قرنطینه داوطلبانه مردم توجهی نشده است. برای نمونه، می توان به سوئد اشاره کرد که در آنجا، شهروندان کشور به صورت داوطلبانه، ارتباطاتشان را با کشورهای همسایه مانند نروژ و فنلاند قطع کردند. تعداد پایین مرگ و میر در این کشورها نیز نشانگر موثر بودن مقررات قرنطینه می باشد.

محققان بریتانیایی معتقدند که جهان در اوایل اپیدمی ویروس کووید – 19 قرار دارد و این سخنان با پیش بینی های سازمان بهداشت جهانی که معتقد است، وضعیت بدتر خواهد شد، مطابقت دارد. در صورتی که کشورها به زندگی عادی باز گردند، طی یک الی دو ماه آینده، شاهد آغاز موج دوم شیوع ویروس کرونا خواهیم بود.

محققان روسی با این نتیجه گیری ها موافق نیستند. به اعتقاد آنان، روسیه در اواسط شیوع ویروس کرونا و کشورهای اروپایی در پایان این اپیدمی قرار دارند. آنان بر کاهش تعداد فوتی ها و میزان بالای بهبودی ها استناد می کنند. 

دانشمندان روسی معتقدند که موج بعدی شیوع ویروس کرونا مانند موج اول شدید نخواهد بود و تعداد مبتلایان کم تر از تعداد مبتلایان در دور نخست خواهد بود. می بایست خاطر نشان کرد که روند اجرای مقررات قرنطینه، شیوه لغو مقررات و محدودیت ها، نحوه رعایت محدودیت ها و تعداد تست روزانه برای ویروس کرونا بر روند شیوع این بیماری در کشورهای گوناگون تاثیر گذار خواهد بود.ایزوستیا (روسیه)
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: