کد خبر: ۲۵۹۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 14
با بالا گرفتن اعتراض‌ها عليه نژادپرستي در آمريکا و گسترده شدن آن در سراسر اين کشور، وزارت دادگستري آمريکا چاوين را دوباره بازداشت و در يک زندان فوق امنيتي زنداني کرد
شفاآنلاین>اجتماعی>حتي اگر افسر خاطي شهر مينياپوليس در قتل جورج فلويد محکوم شود، مي‌تواند طبق قوانين ايالتي از مزاياي يک ميليون دلاري بازنشستگي برخوردار شود.

به گزارششفاآنلاین، درک چاوين پليس مينياپوليس ايالت مينه سوتا که بيش از هشت دقيقه با زانو بر گردن جورج فلويد سياهپوست آمريکايي فشار آورده و موجب قتل ناجوانمردانه وي شد، به قتل درجه دو متهم شده و هم اکنون در زندان بسر مي‌برد. 

چاوين ابتدا پس از اخراج از اداره پليس ايالت مينه‌سوتا بازداشت شد، اما در همان روز با وثيقه‌اي ۵۰۰ هزار دلاري آزاد شد. 

با بالا گرفتن اعتراض‌ها عليه نژادپرستي در آمريکا و گسترده شدن آن در سراسر اين کشور، وزارت دادگستري آمريکا چاوين را دوباره بازداشت و در يک زندان فوق امنيتي زنداني کرد. 

 اگرچه چاوين از اداره پليس اخراج و هم اکنون در بازداشت به سر مي‌برد اما وي هنوز از صندوق پليس و شليک که يک برنامه بازنشستگي ايالتي از انجمن بازنشستگي اشتغال عمومي که بخشي از آن توسط ماليات دهندگان تأمين مي‌شود، بهره مند مي‌گردد. 

همچنين طبق قوانين ايالت مينه سوتا جنايات باعث نمي‌شود تا شهروندان از مزايا و حقوق بازنشستگي محروم شوند. 

جورج فلويد سياهپوست آمريکايي ششم خردادماه به دست چاوين در ايالت مينه‌سوتا کشته شد. به دنبال قتل وي، تظاهرات گسترده‌اي در شهر ميناپوليس ايالت مينه‌سوتا صورت گرفت که به خشونت گراييد و به سراسر آمريکا گسترش يافت. 

موج اعتراض‌ها به اين اقدام نژادپرستانه تا پشت درهاي کاخ سفيد کشيده شد، به گونه‌اي که نيروهاي ويژه ضد شورش براي متفرق کردن معترضان اقدام به شليک گاز اشک‌آور کردند.نيوزويک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: