کد خبر: ۲۵۹۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 14
با افزايش تنش ها بين چين و آمريکا در زمينه هاي علمي و فني، از دسترسي دانشجويان به اين نرم افزار رايانه اي ساخت آمريکا جلوگيري شده است
شفاآنلاین>سلامت>ارتش آمريکا، دسترسي دانشجويان دو دانشگاه شمال شرق چين به يک نرم افزار علمي را به دلايل امنيتي قطع کرده است.

به گزارش شفاآنلاین، اين نرم افزار که آمريکن ماتلب نام دارد ديگر در اختيار دانشجويان اين دانشگاه ها که نامشان در فهرست امنيتي آمريکا درج شده است قرار نخواهد گرفت.

اين فهرست نام مراکزي را در بر مي گيرد که به اعتقاد آمريکا با نيروهاي مسلح چين ارتباطاتي دارند، اما دانشجويان دانشگاه ها گفته اند که توقف دسترسي به اين نرم افزار مشکلي براي آنها ايجاد نمي کند و راه هاي ديگري براي استفاده هاي علمي و فني وجود دارد.

با افزايش تنش ها بين چين و آمريکا در زمينه هاي علمي و فني، از دسترسي دانشجويان به اين نرم افزار رايانه اي ساخت آمريکا جلوگيري شده است. 

وزارت بازرگاني آمريکا به نام دو دانشگاه موسسه فناوري هاربين و دانشگاه مهندسي هاربين اشاره کرده است که در فهرست شناسايي هويت آمريکا که يک ليست امنيتي است ، قرار گرفته اند.

ماتلب يک نرم افزار ويژه براي تحليل هاي مهندسي، علمي و اقتصادي است و از يک هفته قبل از دسترسي اين دو دانشگاه چين خارج شده است و مشخص نيست که چه تعداد دانشجو تحت تاثير اين اقدام قرار گرفته اند.

"هوا چون اينگ" سخنگوي وزارت خارجه چين نيز روز گذشته /جمعه/ گفت که از اين موضوع اطلاعي ندارد اما مي داند که آمريکا در روابط عادي دو کشور چند مورد اقدام بي اساس داشته است که البته ريشه در ذهنيت جنگ سرد آمريکا و تلاش آن کشور براي سرکوب سياسي چين دارد.

او ياداوري کرد اين اقدام آمريکا به روابط دو کشور لطمه مي زند ولي جلوي پيشرفت علمي و فني چين را نمي گيرد.

بر اساس اين گزارش در سال ۲۰۲۰ ميلادي، ۲۴ موسسه و شرکت چيني در فهرست شناسايي هويت و امنيتي آمريکا قرار گرفته اند که به باور واشنگتن با ارتش چين در ارتباط هستند.ساوث چاينا مورنينگ پست
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: