کد خبر: ۲۵۹۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 14
این بیمار سالخورده بسیار به مرگ نزدیک بود اما اکنون بهبود یافته و می‌گوید از دیدن صورتحساب هزینه‌های بیمارستان شوکه شده است
شفاآنلاین>سلامت>هزینه یک بیمار ۷۰ ساله که به علت ابتلا به کووید-۱۹ به مدت۶۲ روز در بیمارستانی در آمریکا بستری شده بود و تا پای مرگ هم پیش رفت، یک میلیون و ۱۰۰ هزار دلار شده است.

به گزارش شفاآنلاین، این بیمار مبتلا به کووید-۱۹ طولانی‌ترین مدت بستری در بیمارستان را داشت و وقتی به‌گونه غیرمنتظره‌ای جان سالم به در برد، تصور شد معجزه شده است.

این بیمار سالخورده بسیار به مرگ نزدیک بود اما اکنون بهبود یافته و می‌گوید از دیدن صورتحساب هزینه‌های بیمارستان شوکه شده است.

او هنگام ترخیص، صورتحساب ۱۸۱ صفحه‌ای را به مبلغ یک میلیون و ۱۲۲ هزار دلار و ۵۰۱ سنت دریافت کرد.

فقط هزینه اتاق این بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه ۹ هزار و ۷۳۶ دلار در روز بود؛ به دلیل مسری بودن ویروس، اتاق او کاملا ایزوله شد و فقط کادر پزشکی با لباس‌های پلاستیکی مخصوص می‌توانستند در آن تردد کنند.
او برای مدت ۴۲ روز در این اتاق نگهداری می‌شد که در مجموع ۴۰۸ هزار و ۹۱۲ دلار هزینه داشت.

برای مدت ۲۹ روز از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده کرد که هزینه آن ۸۲ هزار و ۲۱۵ دلار اعلام شد که یک چهارم مبلغ صورتحساب بستری وی را تشکیل می‌داد.

کنگره آمریکا بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار برای کمک به بیمارستان و شرکت‌های بیمه برای تامین هزینه‌های این همه‌گیری اختصاص داده است.
صنعت بیمه آمریکا هزینه‌های درمان کووید-۱۹ را بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار برآورد کرده است؛ از این رو از کنگره خواسته شده منابع مالی بیشتری را تخصیص دهد.

آمریکا دارای بالاترین آمار کروناست؛ طبق تازه‌ترین آمار تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۱۴۲ هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده که از این تعداد افزون بر ۱۱۷ هزار نفر جان باخته‌اند. سیاتل تایمز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: