کد خبر: ۲۵۹۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۸ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 10
وزير کار فرانسه از بيکاري موقت ۸ ميليون و ۶۰۰ هزار نفر در اين کشور در پي بحران اقتصادي ناشي از کرونا خبر داد
شفاآنلاین>اجتماعی>بانک مرکزي فرانسه پيش‌بيني کرد: نرخ بيکاري در اين کشور به دنبال بحران اقتصادي ناشي از ويروس کرونا در اواخر سال ۲۰۲۰ميلادي به بيش از ۱۰ درصد و در اواسط سال ۲۰۲۱ به يک اوج ۱۱.۵ درصدي که تاکنون بي سابقه بوده خواهد رسيد.

به گزارش شفاآنلاین، طبق پيش‌بيني «بانک دو فرانس» که روز سه‌شنبه منتشر شد، اقتصاد فرانسه با وجود بهبود تدريجي فعاليت‌ها در سه ماهه سوم، شاهد رکود ۱۰ درصدي در سال ميلادي جاري خواهد بود.

اين رقم نزديک به آن چيزي است که به تازگي دولت فرانسه براي سال ميلادي جاري پيش‌بيني کرده است؛ يک هفته پيش، وزير دارايي فرانسه رکود اقتصادي ۱۱ درصدي را براي اين کشور در سال ۲۰۲۰ به دنبال شيوع کرونا پيش‌بيني کرد.  

«برونو لو مر» در گفت و گو با «آر. ت. ال» فرانسه تصريح کرد: شوک اقتصادي ناشي از شيوع کرونا در فرانسه بسيار غيرمنتظره است.   

بانک مرکزي فرانسه پيش‌بيني کرده است به دنبال شوک «بسيار شديد» ناشي از قرنطينه بويژه کاهش توليد ناخالص داخلي در اين کشور در سه‌ماهه دوم سال ميلادي جاري به ۱۵ درصد، اقتصاد فرانسه در سال ۲۰۲۱ بايد رشدي ۷ درصدي و در سال پس از آن افزايش ۴ درصدي داشته باشد.

کاهش توليد ناخالص داخلي در فرانسه در سه ماهه نخست سال ميلادي با آغاز مبارزه با بيماري همه‌گير کوويد–۱۹ به ميزان ۵.۳ درصد تعيين شده بود.

طبق پيش‌بيني امروز بانک مرکزي فرانسه، نرخ پس‌انداز خانوار در اين کشور انتظار مي رود که از ۲۲ درصد فراتر رود و ميزان مصرف خانوارها هم ۹.۳ درصد کاهش يابد. براساس اين پيش‌بيني، شرکت‌ها سرمايه‌گذاري خود را ۲۳ درصد کاهش مي‌دهند.

اين مسائل باعث کاهش قابل توجه اشتغال در فرانسه خواهد شد.
 
به گزارش «فرانس انفو تي. وي»، «موريِل پِنيکو» وزير کار فرانسه روز دوشنبه از بيکاري موقت ۸ ميليون و ۶۰۰ هزار نفر در اين کشور در پي بحران اقتصادي ناشي از کرونا خبر داد.

بانک مرکزي فرانسه پيش تر که بحران اقتصادي ناشي از کرونا منجر به رکود ۶ درصدي در اين کشور شده بود، آن را بدترين عملکرد سه ماهه در طول ۷۵سال گذشته عنوان کرد.سي نيوز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: