کد خبر: ۲۵۹۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۶ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 10
بسياري از شرکت‌هاي هواپيمايي در جهان يا اعلام ورشکستگي کرده و يا خواستار دريافت کمک‌هاي مالي براي نجات از وضع نزديک به تعطيلي کامل فعاليت‌هايشان شده‌اند. بنابر پيش‌بيني مقام‌ها، بهبود اوضاع اين صنعت سال‌ها طول خواهد کشيد
شفاآنلاین>اجتماعی>سلامت>دولت فرانسه قصد دارد به اميد حفظ صدها هزار شغل و قدرت رقابت شرکت‌هاي هواپيماسازي ايرباس و ايرفرانس، کمکي به ارزش ۱۵ ميليارد يورو (معادل ۱۶ ميليارد و ۹۰۰ ميليون دلار) در اختيار صنعت هوايي کرونازده اين کشور قرار دهد.

به گزارش شفاآنلاین، با توجه به هدف‌گذاري دولت فرانسه براي تبديل صنعت هوانوردي اين کشور به پاک‌ترين در جهان، شرکت‌هاي اين کشور در برابر دريافت اين کمک، به سرمايه‌گذاري بيشتر و سريع‌تر در ساخت هواپيماهاي برقي، هيدروژني و انواع هواپيماهايي که ميزان کمتري دي‌اکسيدکربن (گاز کربنيک) وارد جو زمين مي‌کنند، متعهد خواهند شد.

دولت درباره اين توافق با اتحاديه‌هاي کارگري فرانسه گفت‌وگو کرده است؛ آنها گفته اند که مراقب حفظ و تضمين مشاغل خواهند بود. با اين حال، برخي کنشگران محيط زيست درباره اهداف بزرگ و جاه‌طلبانه اين برنامه در حالي که صنعت هواپيمايي مقدار زيادي گازکربنيک وارد فضا مي‌کند، ابراز شک و ترديد کرده‌اند.

برونو لومر وزير اقتصاد فرانسه در مراسم رونمايي از اين طرح در کنار وزيران ترابري، دفاع و محيط زيست - که نشانگر ميزان اهميت بخش هوافضا براي اين کشور است- گفت: ما به هر کاري براي حمايت از اين صنعت دست خواهيم زد که که براي حق حاکميت، بازار کار و اقتصاد ما از اهميت بسيار زيادي برخوردار است.

در پي زمينگير شدن بيشتر هواپيماها و لغو پروازها براي محدود کردن گسترش ويروس کرونا، پيامدهاي آن در سراسر صنعت هوافضا از شرکت‌هاي هواپيمايي تا فرودگاه‌ها و توليدکنندگان موتور، پيمانکاران تعمير و نگهداري و تامين‌کنندگان قطعات يدکي هواپيماها پخش شده است.

بسياري از شرکت‌هاي هواپيمايي در جهان يا اعلام ورشکستگي کرده و يا خواستار دريافت کمک‌هاي مالي براي نجات از وضع نزديک به تعطيلي کامل فعاليت‌هايشان شده‌اند. بنابر پيش‌بيني مقام‌ها، بهبود اوضاع اين صنعت سال‌ها طول خواهد کشيد.

کمک مالي دولت فرانسه شامل سرمايه‌گذاري مستقيم، پرداخت يارانه و وام و تضمين بازپرداخت وام‌ها و همچنين تاسيس يک صندوق مشترک است که سرمايه آن توسط دولت، ايرباس و ديگر شرکت‌هاي عمده براي حمايت از عرضه‌کنندگان کوچک تامين مي‌شود.

اين برنامه شامل وام‌ها و ضمانت‌هاي آن به مبلغ هفت ميليارد دلار است که دولت به ايرباس وعده داده بود؛ زيرا هواپيماهايش تقريبا به طور کامل زمين‌گير شده‌اند.

دولت فرانسه در ماه مي (ارديبهشت- خرداد) برنامه چند ميليارد دلاري مشابهي براي نجات صنعت خودروسازي اين کشور اعلام کرد که مستلزم سرمايه‌گذاري‌هاي بيشتر در بخش انرژي‌هاي پاک و اعمال فشار بر کارخانه‌ها براي خودداري از اخراج کارگران است.

بيماري کوويد-۱۹ که از روزهاي پاياني سال ميلادي ۲۰۱۹ در سراسر جهان گسترش يافت، تاکنون ميلياردها دلار خسارت به اقتصاد جهان و کشورهاي پيشرفته وارد کرده است.آسوشيتدپرس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: