کد خبر: ۲۵۹۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 10
دولت مجبور به انتشار جزئيات ابتلا به کرونا و مرگ‌ومير ناشي از آن به صورت روزانه، کلي و به تفکيک ايالات شد که تا هفته گذشته و قبل از اقدام دولت براي حذف جزئيات، روند عادي بود
شفاآنلاین>سلامت>ديوان عالي برزيل دولت اين کشور را مجبور به انتشار جزئيات ابتلا به ويروس کرونا و شمار مرگ‌ومير ناشي از آن کرد.

به گزارش شفاآنلاین، جزئيات ابتلا به کرونا در برزيل پس از حکم ديوان عالي اين کشور، عصر سه‌شنبه (به وقت محلي) بار ديگر بر روي تارنماي دولتي مربوطه قرار گرفت.

با اين حکم ديوان عالي برزيل، دولت مجبور به انتشار جزئيات ابتلا به کرونا و مرگ‌ومير ناشي از آن به صورت روزانه، کلي و به تفکيک ايالات شد که تا هفته گذشته و قبل از اقدام دولت براي حذف جزئيات، روند عادي بود.

اين حکم ديوان عالي پس از فشار طيف‌هاي مختلف سياسي و ايراد اتهام‌هايي عليه دولت "ژائير بولسونارو" مبني بر تلاش براي پنهان‌کاري درباره شيوع کرونا صادر شد.

برزيل اکنون دومين کشور جهان از لحاظ آمار مبتلايان به کرونا و سومين کشور از لحاظ مرگ‌ومير ناشي از آن است. انتشار جزئيات جديد توسط دولت اين کشور نشان مي‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته ۳۲ هزار و ۹۱ مورد جديد ابتلا و يکهزار و ۲۷۲ فوت ناشي از کرونا گزارش شده است.

براين اساس، تاکنون ۷۳۹ هزار و ۵۰۳ نفر در برزيل به کرونا مبتلا شده و ۳۸ هزار و ۴۰۶ نفر جان باخته‌اند.

دولت راستگراي بولسونارو تاکنون تلاش کرده موضوع کرونا را کم اهميت جلوه دهد و آن را «يک آنفولانزاي کوچک» ناميده است. بولسونارو از فرمانداران ايالت‌ها خواسته است که سريعتر تعطيلي‌ها و قرنطينه را لغو کنند.

آخرين آمار رسمي که دولت برزيل در مورد کرونا منتشر کرده بود، بيش از ۶۵۰ هزار مبتلا و نزديک به ۳۴ هزار فوتي بود.

گزارش شده بود که وزارت بهداشت برزيل روز جمعه تارنماي ويژه انتشار آمارهاي کرونايي را از کار انداخت. اين تارنما روز شنبه بار ديگر فعال شد اما شمار کلي مبتلايان در ايالت‌ها  و کل کشور حذف شده بود و تنها آمار ۲۴ ساعت گذشته بر روي تارنماي قرار داشت.

به رغم اتخاذ تدابير مختلف براي مهار کرونا در برزيل، دولت اين کشور نتوانسته عملکرد موثري در اين زمينه داشته باشد و بيشتر کارشناسان سوءمديريت بولسونارو را يکي از عوامل اصلي گسترش شديد کرونا در برزيل مي‌دانند.

اکنون حزب کارگران برزيل که مخالف بولسونارو است، درصدد آغاز فرآيند استيضاح رئيس جمهوري به دليل سوء مديريت در رويارويي با بحران کروناست.

پيش از اين گزارش شده بود که حزب کارگران برزيل قرار است درخواست رسمي خود را براي آغاز فرآيند استيضاح بولسونارو به مجلس نمايندگان اين کشور ارائه کند. رويترز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: