کد خبر: ۲۵۹۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۳ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 10
دقیقا 100 روز پس از تأیید اولین مورد ابتلا به کرونا در نیویورک، دوشنبه اولین مرحله کاهش محدودیت های عبور و مرور به اجرا درآمد
شفاآنلاین>سلامت>جواب تست کرونای برخی اعضای گارد ملی آمریکا پس از استقرار در واشنگتن برای مقابله با تظاهرکنندگان، مثبت بوده است. سخنگوی گارد مستقر در واشنگتن تأیید کرد که نتایج آزمایش برخی مثبت بوده، اما شمار مبتلایان را فاش نکرد. این افراد و کسانی که با آنها در تماس بودند، قرنطینه و منزوی شده اند.

به گزارش شفاآنلاین،رئیس سازمان بهداشت جهانی نسبت به وخیم تر شدن پاندمی کرونا در سراسر جهان هشدار داد. اگرچه اوضاع در اروپا بهبود یافته، اما 136 هزار مورد تایید شده در روز یکشنبه گزارش شده است. حدود 75 درصد از این تعداد در ده کشور واقع در قاره آمریکا و جنوب آسیا ثبت شده است.

 علاوه بر این، اکثر کشورهای آفریقا همچنان با افزایش شمار مبتلایان به کرونا دست و پنجه نرم می کنند. به عنوان مثال، برزیل ثبت 32091 مورد جدید طی یک روز را گزارش داده، تقریباً دو برابر بیشتر از شمار مبتلایان جدید در آمریکا با 17598 مورد.

دقیقا 100 روز پس از تأیید اولین مورد ابتلا به کرونا در نیویورک، دوشنبه اولین مرحله کاهش محدودیت های عبور و مرور به اجرا درآمد. با شروع مرحله اول برنامه چهار مرحله ای برای ایالت نیویورک، روند کار در بیش از 32 هزار سایت ساخت و ساز در این شهر دوباره آغاز می شود. مرحله بعدی احتمالا دو هفته دیگر اعمال می شود. تخمین زده می شود که 400 هزار نفر می توانند دوباره شروع به کار کنند.

هند از افزایش شمار مبتلایان به بیش از 236 هزار نفر خبر داده است. تنها در روز جمعه بیش از 9800 مورد جدید گزارش شده است. هند از کشور ایتالیا نیز جلو زده و در رتبه ششم پس از آمریکا، برزیل، روسیه، انگلیس و اسپانیا قرار دارد.

آمار مرگ و میر رسمی اعلام شده در هند 6642 نفر بوده و گزارش شده که میزان بیماران بهبود یافته در حدود 48 درصد می باشد. دولت هم اکنون می خواهد محدودیت های عبور و مرور را که از ماه مارس اعمال شده بود، لغو کرده و مراکز خرید، رستوران ها و عبادتگاه ها را دوباره باز نماید.

اسپانیا اکنون به طور گسترده شیوع کرونا را تحت کنترل درآورده است. به گزارش خبرگزاری اروپا، شمار مبتلایان جدید و تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه رو به کاهش است و هنوز هم به طور گسترده آزمایش های لازم انجام می شوند. اکنون خطر شیوع این بیماری از طریق افرادی که به کشور وارد می شوند، وجود دارد.زوددويچه سايتونگ
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: