کد خبر: ۲۵۹۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۳ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 10
نویسنده: گنادی پتروف
مایک پومپئو به شورای امنیت تمدید تحریم تسلیحاتی را پیشنهاد کرد. در این بسته تحریم ها، به کاهش کمک مالی به لبنان نیز اشاره شده است. زیرا، به گفته جمهوری خواهان، نباید پول های امریکایی ها به دست حزب الله بیافتد
شفاآنلاین>سلامت>حزب جمهوی خواه قصد دارد، بسته جدیدی از تحریم های بین المللی را ارائه کند. این بسته در رابطه با ایران، روسیه، چین و لبنان است. گفته می شود که این تحریم ها، بزرگ ترین و شدیدترین تحریم ها علیه تهران در طول تاریخ بشمار می روند. جمهوری خواهان می گویند که از این طریق، می خواهند، مانع از افزایش فعالیت ایران در عرصه بین المللی شوند.

 این بسته تحریم ها شامل 22 اقدام و از جمله، تحریم آیت الله خامنه ای و تمدید تحریم تسلیحاتی است. در روز 18 ماه اکتبر، مهلت اجرای تحریم تسلیحاتی علیه ایران به پایان می رسد.

 در ماه آوریل، مایک پومپئو به شورای امنیت تمدید تحریم تسلیحاتی را پیشنهاد کرد. در این بسته تحریم ها، به کاهش کمک مالی به لبنان نیز اشاره شده است. زیرا، به گفته جمهوری خواهان، نباید پول های امریکایی ها به دست حزب الله بیافتد.

به اعتقاد جمهوری خواهان، با توجه به این که ایران فعالیتش را در منطقه و به ویژه، در عراق افزایش داده، مجازات این کشور ضروری است.

در روز 8 ماه ژوئن، وزارت خزانه داری امریکا فهرست تحریم ها را گسترش داده و به آن، نام 120 کشتی ایرانی و شرکت حمل و نقلی را افزود. در فهرست این تحریم ها، نام شرکت دولتی کشتی رانی ایران IRISL  و شرکت خواهرش E-Sail قرار دارد. علت اخذ چنین تدابیری، ارسال نفت ایران از طریق دریا به ونزوئلا و حمل و نقل محموله های نظامی و از جمله، موشک های بالستیک از طریق کشتی های ایران است.

 در روزهای اخیر، بنیامین نتانیاهو از جامعه جهانی و به ویژه، امریکا درخواست اعمال تحریم های بیشتر علیه تهران را کرده است. پیشتر، خبرگزاری «آ اف پ» با استناد بر گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی خبر داد که بازرسان بین المللی اجازه ورود به دو تاسیسات هسته ای ایران را ندارند. و این در حالی است که هنوز خود گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی منتشر نشده و این آژانس این خبر را تائید نکرده است.

در روزهای اخیر، خبرهایی پیرامون صدور حکم اعدام برای محمود موسوی مجد، فرزند سید کاظم و یکی از جاسوسان سازمان سیا و موساد، که نقش کلیدی در افشای جزئیات تردد سردار قاسم سلیمانی را داشت، منتشر شده است. 

موسوی مجد از جمله جاسوسان امریکا و اسرائیل بوده که در قبال دریافت دلار، از فعالیت های گوناگون سپاه قدس و محل تردد و مناطقی که سردار سلیمانی به آنجا سفر می کرده، گزارش می داده است.نزاویسیمایا گازتا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: