کد خبر: ۲۵۹۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 10
این اپلیکیشن توسط این برنامه از یک ربات-چت تعاملی کنترل شده توسط هوش مصنوعی استفاده می کند که به کاربران این امکان را می دهد تا علائم بیماری خود را متوجه شوند، خطر ابتلا به COVID-۱۹ را ارزیابی کرده و به موقع درخواست کمک کنند
شفاآنلاین>سلامت>دولت تاجیکستان برای کاستن از شیوع بیشتر کرونا، اپلیکیشنی را در قالب یک ربات-چت تعاملی کنترل شده توسط هوش مصنوعی برای خودارزیابی راه اندازی کرد.

به گزارش شفاآنلاین، مرکز منابع دیجیتال بهداشت تاجیکستان (AKU) برای حمایت از تلاش های دولت این کشور در جهت کاهش شیوع بیماری مهلک کرونا اپلیکیشنی را با عنوان "کرونا چک - CoronaCheck طراحی کرد که یک برنامه جدید تلفن همراه است که به کاربران این امکان را می دهد تا ضمن افزایش آگاهی، نسبت به اقدامات پیشگیرانه برای COVID-۱۹، ارزیابی های خود را نیز در خانه انجام دهند.

براساس این گزارش، این اپلیکیشن توسط این برنامه از یک ربات-چت تعاملی کنترل شده توسط هوش مصنوعی استفاده می کند که به کاربران این امکان را می دهد تا علائم بیماری خود را متوجه شوند، خطر ابتلا به COVID-۱۹ را ارزیابی کرده و به موقع درخواست کمک کنند. هدف از این کار شناسایی ناقلین احتمالی ویروس کرونا است.

سیستم این اپلیکیشن به نحوی است که کاربر پس از گذراندن چند سوال، بر اساس پاسخ های فرد به آن سوالات او را راهنمایی می کند. به عنوان مثال، "شما باید به پزشک مراجعه کنید" یا "فقط بهداشت شخصی و توصیه های سازمان جهانی بهداشت را رعایت کنید".

این خبر حاکی است که علاوه بر سوالات، فیلم هایی در مورد علائم COVID-۱۹، پیشگیری و فاصله گذاری اجتماعی نیز در این برنامه موجود است و نیز در آن لیستی از شماره های تلفن های اضطراری برای COVID-۱۹ وجود دارد.

توسعه دهندگان این اپلیکیشن اعلام کردند که این برنامه پزشکی یک خدمات درمانی Alberta Health Services پذیرفته شده ای است که مطابق با شرایط محلی از جمله اپیدمیولوژیک اصلاح شده است.آسیا پلاس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: