کد خبر: ۲۵۹۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 08
از زمان آغاز شيوع کرونا در برزيل، ريس‌جمهوري اين کشور در قبال اين چالش جهاني رويکرد جدي در پيش نگرفته و همين امر موجب بروز اختلافات در ميان مقامات براي مهار اين ويروس شد
شفاآنلاین>سلامت>دولت برزيل انتشار آمار مبتلايان و قربانيان ناشي از ابتلا به کرونا را متوقف کرد؛ اقدامي که منتقدان معتقدند با هدف پنهان کردن آمار واقعي در اين کشور انجام شده است.

به گزارش شفاآنلاین، اين اقدام روز گذشته (شنبه) دولت برزيل پس از ماهها انتقاد کارشناسان در مورد وضعيت آمارهاي اعلام شده در اين کشور انجام شد. برخي کارشناسان بر اين باور هستند که آمار اعلامي مبتلايان و قربانيان کرونا در برزيل کمتر از آمارهاي واقعي بوده و دستکاري شده‌اند. به همين دليل هرگز امکان ندارد درک واقعي از شرايط کرونايي ايجاد شود.

آخرين آمار رسمي که دولت برزيل در مورد کرونا منتشر کرده بود، بيش از ۶۵۰ هزار مبتلا و نزديک به ۳۴ هزار فوتي بود که اين کشور را در رده دوم جدول کشورها با بيشترين آمار قرار مي‌داد.

گزارش شده است که وزارت بهداشت برزيل روز جمعه وب سايتي را که آمارهاي کرونايي زورانه، هفتگي و ماهانه را منتشر مي‌کرد، از کار انداخت. اين در حالي است که اين سايت روز گذشته بار ديگر فعال شد اما شمار کلي مبتلايان در ايالت ها  و کل کشور وجود نداشت. اين سايت فقط آمار ۲۴ ساعت گذشته را منتشر مي‌کند.

در اين ميان ژائير بولسونارو رئيس‌جمهوري برزيل روز گذشته طي توئيتي اعلام کرد که آمار کرونا بيانگر شرايط کنوني برزيل نيست.

همزمان با تداوم شمار مبتلايان به کرونا در برزيل، نگراني‌ها نسبت به وخامت اوضاع در اين کشور افزايش يافته و به نظر مي‌رسد که برزيل در حال ورود به هفته وخيم ديگري است. در اين ميان فشارها عليه ژائير بولسونارو رو به افزايش بوده و مشخص نيست که آيا وي مي‌تواند از اين فشارها جان سالم به در ببرد يا مجبور به استعفا مي‌شود.

به رغم اينکه اتخاذ تدابير مختلف براي مهار کرونا در برزيل، دولت اين کشور نتوانسته عملکرد موثري در اين زمينه داشته باشد و بيشتر کارشناسان سوءمديريت بولسونارو را يکي از عوامل اصلي گسترش شديد کرونا در برزيل مي‌دانند.

از زمان آغاز شيوع کرونا در برزيل، ريس‌جمهوري اين کشور در قبال اين چالش جهاني رويکرد جدي در پيش نگرفته و همين امر موجب بروز اختلافات در ميان مقامات براي مهار اين ويروس شد.

اکنون حزب کارگران برزيل که مخالف بولسونارو است، درصدد آغاز فرآيند استيضاح رئيس جمهوري به دليل سوء مديريت در رويارويي با بحران کروناست.

پيش از اين گزارش شده بود که حزب کارگران قرار است درخواست رسمي خود را براي آغاز فرآيند استيضاح بولسونارو به مجلس نمايندگان اين کشور ارائه کند.آسوشيتدپرس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: