کد خبر: ۲۵۹۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 08
طبق نتايج نظرسنجي اين دو رسانه آمريکايي، پرسش شوندگان نسبت به بازگشت اقتصاد به حالت سابق و توانايي دونالد ترامپ رييس جمهوري آمريکا براي ايجاد اتحاد مجدد در کشور بدبين هستند
شفاآنلاین>اجتماعی>نتايج آخرين نظرسنجي صورت گرفته نشان مي‌دهد، ۸۰درصد از مردم آمريکا بر اين باورند که کنترل اعتراضات در اين کشور از دست خارج شده است.

به گزارش شفاآنلاین، از هر ۱۰ نفر هشت نفر در آمريکا بر اين باور هستند که اوضاع اين کشور از کنترل خارج شده و اکثر شرکت کنندگان در نظر سنجي هنوز نگران شيوع ويروس کرونا هستند. 

طبق نتايج نظرسنجي اين دو رسانه آمريکايي، پرسش شوندگان نسبت به بازگشت اقتصاد به حالت سابق و توانايي دونالد ترامپ رييس جمهوري آمريکا براي ايجاد اتحاد مجدد در کشور بدبين هستند. 

اين نظرسنجي در زمان آغاز اعتراضات خياباني به قتل جورج فلويد در ايالت‌هاي مختلف آمريکا، پس از بيکاري ميليون‌ها نفر به دليل شيوع ويروس کرونا و جانباختن بيش از يکصدهزار نفر ناشي از اين بيماري انجام شده است. 

نارضايتي مردم از تاثير کوويد ۱۹ بر اقتصاد آمريکا در حالي مطرح مي‌شود که دولت ترامپ روز جمعه مدعي شد توانسته نرخ بيکاري را در يک ماه اخير  به ۱۳.۳درصد کاهش دهد و در ماه مه (خرداد) ۲.۵ ميليون شغل ايجاد کند. 

نظر شهروندان آمريکايي در مورد خارج شدن کنترل اعتراضات خياباني در حالي در نظرسنجي‌ها مشهود است که ترامپ روز يکشنبه پس از حضور بيش از ۱۰ هزار معترض در خيابان‌هاي آمريکا در پيامي توييتري نوشت: اکنون که همه چيز تحت کنترل کامل است، من دستور عقب نشيني نيروهاي گارد ملي از واشنگتن را صادر کرده‌ام. 

به نوشته ترامپ، آن‌ها (گارد ملي) به خانه مي‌روند، اما در صورت لزوم مي‌توانند به سرعت برگردند. شب گذشته (شنبه شب) شمار معترضان حضور يافته در خيابان‌ها به مراتب کمتر از آن چيزي بود که پيش بيني شده بودند. 

رييس جمهوري آمريکا در حالي مدعي کاهش تظاهرات خياباني است که به نوشته واشنگتن پست معترضان براي دهمين روز آماده تجمع و اعتراض در مقابل کاخ سفيد مي‌شوند. 

جورج فلويد هفتم خرداد ماه در حالي که فرياد مي‌زد «زانويت را بردار، نمي‌توانم نفس بکشم»  بدست پليس سفيدپوست شهر مينياپوليس ايالت مينه‌سوتا آمريکا به قتل رسيد. اين مساله باعث گسترش موج نارضايتي از تبعيض نژادي و نابرابري در سراسر اين کشور و جهان شد. 

رسانه‌ها، گستردگي اين اعتراضات را با تظاهراتي مقايسه مي‌کنند که در سال ۱۹۶۸ در پي ترور «مارتين لوترکينگ» رخ داد با اين تفاوت که اکثر کارشناسان معتقدند اين اعتراضات وسعت بيشتري يافته است.ان بي سي
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: