کد خبر: ۲۵۹۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 07
سناتور آمریکایی:
این واکسن برای همه ما واقعا مهم است تا اقتصادهایمان را به جریان اندازیم. آنچه واقعا به آن اعتقاد دارم این است که چه انگلیس نخست به واکسن دست یابد یا ما، آن را با هم سهیم می کنیم، اما چین این کار را نخواهد کرد
شفاآنلاین>سلامت>ریک اسکا سناتور جمهوریخواه آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که واشنگتن مدارکی در اختیار دارد مبنی بر اینکه چین درصدد کند کردن روند تولید واکسن کرونا از سوی کشورهای غربی یا کارشکنی در آن است.

به گزارش شفاآنلاین، این سناتور آمریکایی در مصاحبه ای گفت: ما باید به این واکسن دست یابیم، اما متاسفانه مدارکی در اختیار داریم که چین درتلاش است در کار ما کارشکنی یا این روند را کُند کند.

وی افزود: چین نمی خواهد ما اول این واکسن را بسازیم. آنها تصمیم گرفته اند دشمن آمریکایی ها و دموکراسی در سراسر جهان باشند.

سناتور اسکات به جزئیات مربوط به مدارک موجود اشاره ای نکرد و گفت که این مدارک از جامعه اطلاعاتی آمریکا به دست آمده است.

وی افزود: این واکسن برای همه ما واقعا مهم است تا اقتصادهایمان را به جریان اندازیم. آنچه واقعا به آن اعتقاد دارم این است که چه انگلیس نخست به واکسن دست یابد یا ما، آن را با هم سهیم می کنیم، اما چین این کار را نخواهد کرد.

کشورهای بسیاری در تلاشند واکسن کرونا را تولید و نام خود را به عنوان اولین کشور موفق در دستیابی به واکسن ثبت کنند.

ژاپن یکی از این کشورهاست که به تازگی طرح خود برای کوتاه کردن زمان مورد نیاز جهت استفاده عملی مردم این کشور از واکسن کرونا را  اعلام کرده است.

هدف از این طرح سرعت بخشیدن به روند کلی از طریق پیشبرد همزمان تحقیقات و توسعه واکسن و نیز تولید آن است.

"وانگ جی گانگ" وزیر علوم و فناوری چین نیز در یک کنفرانس خبری با اشاره به تلاش های چین برای کشف و تولید واکسن کرونا گفت: ایمنی واکسن در تحقیقات و توسعه در اولویت قرار داشته است.

او افزود: واکسن ها برای مبارزه با بیماری همه گیر مهم هستند و انتخاب مناسبی برای همکاری های بین المللی است.

در همین حال، دانشمندان دانشگاه آکسفورد انگلیس قصد دارند تا واکسن جدیدی را که برای جلوگیری از ابتلا به کووید-۱۹ کشف کرده‌اند در کشور برزیل که پس از آمریکا دارای بالاترین آمار شیوع این بیماری است آزمایش کنند.

شرکت داروسازی انگلیسی - سوئدی «آسترازنکا» که در طرح ساخت واکسن کرونا با دانشمندان دانشگاه‌ آکسفورد انگلیس مشارکت دارد،  می‌گوید پیدا کردن مناطقی که بتوان اثربخشی واکسن کرونا را ثابت کرد، دشوارترین چالش برای دست‌یابی به این واکسن است.

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. بی بی سی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: