کد خبر: ۲۵۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۰۳ تير ۱۳۹۳ - 2014June 24
شفاآنلاین-دانشمندان قصد دارند شیر را به گونه ای مهندسی کنند تا به انسان احساس سیری دهد، به آزاد سازی دارو در بدن کمک کند و حتی باعث نجات جان نوزادان نارس شود.
به گزارش شفاآنلاین، از هلث،این موفقیت به ابداع فرمول های جدیدی برای نوزادان نارس، نوشیدنی های کاهش وزن و سیستم های بالقوه تحویل دارو منجر خواهد شد.

محققان دانشگاه موناش استرالیا در یک مطالعه برای اولین بار موفق شدند نشان دهند شیر دقیقا چگونه هضم می شود.

محققان با بازسازی شیمیایی سیستم هاضمه در یک ظرف شیشه ای و افزودن شیر گاو به آن متوجه شدند که شیر از ساختار منحصر به فردی شامل امولسیون چربی، مواد مغذی و آب برخوردار است که باعث افزایش هضم می شود.

محققان استرالیایی با بررسی نانوساختار شیر برای کشف چگونگی برقراری تعامل بین ترکیبات آن با سیستم هاضمه انسان متوجه شدند که این نوشیدنی در زمان هضم از ساختار هندسی بسیار منظمی برخوردار است.

آنها می گویند: این مطالعه می تواند به تولید محصولات لبنی جدید منجر شود؛ همچنین از نتیجه حاصله از این مطالعه می توان برای تولید سیستم های جدید آزاد سازی دارو در بدن استفاده کرد.

محققان در این مطالعه متوجه شدند: زمانی که بدن فرآیند هضم را آغاز می کند، آنزیمی به نام لیپاز، مولکول های چربی را برای ایجاد یک ساختار هندسی بسیار منظم تجزیه می کند.

این اجزای کوچک و بسیار منظم به چربی ها، ویتامین ها و داروهای محلول در چربی اجازه می دهد از غشای سلولی گذشته و به سیستم گردش خون وارد شوند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: