کد خبر: ۲۵۸۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 06
متخصص بیماری‌های عفونی:
متاسفانه در استان آیین های عزا و شادی با حضور افراد زیادی انجام‌می شود و تالارها باز است و شرکت کنندگان در مراسم سوگواری و خاکسپاری به صورت گسترده شرکت می کنند
شفاآنلاین>سلامت>متخصص بیماری‌های عفونی ورییس بیمارستان‌ گلستان کرمانشاه گفت: برخلاف آنچه عده‌ای تصور می‌کنند ویروس کرونا ضعیف نشده و تنوع چهره‌های بالینی آن افزایش یافته است.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر سیاوش وزیری روز شنبه افزود: متاسفانه اکنون برای درمان کرونا هیچ‌ داروی موثری وجود ندارد و تنها عامل موثر، تامین اکسیژن برای بیماران است. 

او گفت: ما با رعایت موارد بهداشتی و پیشگیری توسط مردم، ‌فاصله گذاری و دستورالعمل های وزارت بهداشت می توانیم روند صعودی ابتلا را کنترل کنیم.

تالارها و آیین های عزا و عروسی تعطیل شود

رییس دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه نیز روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا خواست این ستاد تاکید بر اجرای پروتکل ها را جدی بگیرد و یادآوری کرد که باتوجه به افزایش موارد و گزارش بیشترین بیمار از جوانرود، پیشنهاد می شود یک هفته بازار جوانرود تعطیل شود. 

دکتر محمودرضا مرادی افزود: روز گذشته(جمعه) ۲۳ مورد بستری در جوانرود و از ابتدای اپیدمی پنج مورد مرگ در این شهرستان را شاهد بوده‌ایم. 

او گفت: متاسفانه در استان آیین های عزا و شادی با حضور افراد زیادی انجام‌می شود و تالارها باز است و شرکت کنندگان در مراسم سوگواری و خاکسپاری به صورت گسترده شرکت می کنند.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با انجام ۶۲۱ نمونه آزمایش شده در روز گذشته (جمعه)، تا کنون ۲۲ هزار و ۲۹۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در استان انجام شده است.

وزارت بهداشت اعلام کرد که استان های هرمزگان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، بوشهر و آذربایجان های شرقی و غربی از نظر ویروس کرونا در وضعیت هشدار قرار دارند. 

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: تا روز ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۸۸۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که از بین مبتلایان جدید،۵۲۷ مورد بستری و ۲ هزار و ۳۵۹ مورد از افراد معادل حدود ۸۲ درصد از موارد جدید، در تماس نزدیک با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

کیانوش جهانپور افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۶۷ هزار و ۱۵۶ نفر رسید و متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به هشت هزار و ۱۳۴ نفر رسید.

به گفته او، شخوشبختانه تاکنون ۱۲۹ هزار و ۷۴۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند و ۲ شهزار و ۵۷۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.ایرنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: