کد خبر: ۲۵۸۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 04
سخنگوی گوترش:
تیم سازمان جهانی بهداشت در آنجا تجزیه و تحلیل‌ کنندگان گاز خون شریانی، کیت‌های آزمایش ویروس و دیگر تجهیزات ضروری را برای بیش از 100 آزمایشگاه و بیمارستان فراهم کرده است
شفاآنلاین>سلامت>سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت تیم این سازمان به سرپرستی هماهنگ‌کننده مقیم، از ابتدای فراگیری کرونا با دولت و مردم ایران همکاری داشته است.

به گزارش شفاآنلاین، استفان دوجاریک در نشست خبری روز چهارشنبه خود با اشاره به بیش از 157 هزار مورد از کووید-19 و بیش از 7 هزار و 900 نفر جان باخته ناشی از این بیماری در ایران، افزود: هدف همکاری تیم سازمان ملل متحد به سرپرستی خانم اوگوچی دانیلز، پاسخگویی به مسایل بهداشتی، انسانی و تاثیرات اقتصاد اجتماعی ناشی از این همه‌گیری است.

وی ادامه داد: تیم سازمان جهانی بهداشت در آنجا تجزیه و تحلیل‌ کنندگان گاز خون شریانی، کیت‌های آزمایش ویروس و دیگر تجهیزات ضروری را برای بیش از 100 آزمایشگاه و بیمارستان فراهم کرده است.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اضافه کرد: همچنین این اقدام، کمکی به ایران برای ارائه اطلاعات در این کارآزمایی همبستگی، یک کارآزمایی بالینی بین‌المللی برای یافتن درمان موثر برای کووید-19 است که به سازمان جهانی بهداشت و شرکای آن کمک می‌کند.

دوجاریک توضیح داد: سازمان جهانی بهداشت، یونیسف و آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد همراه با برنامه جهانی غذا بیش از 76 تن تجهیزات مراقبت شخصی برای کارکنان خط مقدم همچون کسانی که از سالمندان، کودکان ناتوان مراقبت می‌کنند و دیگر گروهایی که به مراقبت‌های ویژه نیاز دارند، فراهم آورده است.

وی یادآور شد: به نوبه خود، صندوق جمعیت سازمان ملل متحد(یونفپا)، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی (یونسکو) و دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر(یوان اودی سی) همچنین به دولت برای یاری زنان، دختران، سالمندان، کسانی که با معلولیت‌ها زندگی می‌کنند و دیگران، کمک می‌کند.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: آژانس‌های دیگر سازمان ملل متحد اعم از آژانس پناهندگان و برنامه جهانی غذا، لوازم مورد نیاز پیشگیری و غذای کمکی برای برخی از 31 هزار پناهجوی آسیب‌پذیری که در اردوگاه‌ها زندگی می‌کنند همچنین تجهیزات مراقبتی برای کارکنان امدادی، فراهم آورده است.

دوجاریک افزود: کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد همچنین مشاوره روانی-اجتماعی و مشاوره حقوقی برای کمک به مهاجران ارائه می‌دهد در حالیکه برنامه جهانی غذا یارانه نقدی برای بیشتر نیازمندان فراهم می‌آورد.

به گفته وی، ایران ششمین کشور میزبان بیشترین پناهجویان در جهان با بیش از یک میلیون پناهجو است که اکثریت آنها از افغانستان هستند.ایرنا 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: