کد خبر: ۲۵۸۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 03
نویسنده: مومو ائه بان
همزمان با از سرگیری تدریجی فعالیتهای اقتصادی در آمریکا ،‌ در برخی از مناطق این کشور تظاهرات اعتراض آمیز سراسری به اغتشاش منتهی شده است و هم اکنون این نگرانی وجود دارد که این اغتشاشات مانع در از سرگیری فعالیت های اقتصادی در آمریکا شود
شفاآنلاین>سلامت>بر اساس گزارش دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا ، ‌تا ساعت هشت صبح روز یکم به وقت ژاپن شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به یک میلیون 809 نفر رسیده است. 

بر اثر کشته شدن یک سیاه پوست بدست پلیس سفید پوست در ایالت مینه سوتا ، تظاهرات اعتراض آمیز در نقاط مختلف آمریکا گسترش یافته است و به همین علت نگرانی هایی دیده می شود که بار دیگر شیوع ویروس کرونا در این کشور گسترش یابد. 

همزمان با از سرگیری تدریجی فعالیتهای اقتصادی در آمریکا ،‌ در برخی از مناطق این کشور تظاهرات اعتراض آمیز سراسری به اغتشاش منتهی شده است و هم اکنون این نگرانی وجود دارد که این اغتشاشات مانع در از سرگیری فعالیت های اقتصادی در آمریکا شود. 

آزمایش کرونا برای تشخیص شمار مبتلایان که معیار اصلی برای بازگشایی فعالیت اقتصادی به شمار می آید ،‌ به شکل گسترده در ایالت نیویوک در حال انجام است.

 آندرو کومو فرماندار نیویورک در مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد:« روز گذشته از پنجاه هزار نفر آزمایش کرونا گرفتیم و برای نخستین بار شمار افرادی که آزمایش آنها مثبت بوده به زیر هزار نفر کاهش یافته است. » فرماندار نیویورک با توجه به چنین شرایط مساعدی در نظر دارد که در هفته جاری فعالیتهای اقتصادی را در غرب این ایالت از سر بگیرد.

 اما در عین حال  فرماندار نیویورک،‌ با توجه به افزایش جمعیت در تظاهرات اعتراض آمیز و خطر ابتلاء تظاهر کنندگان رویکرد محتاطانه را تشدید کرد و گفت:« ما نمی توانیم تلاش هایی که تاکنون برای مهار شیوع ویروس کرونا صورت گرفته است از جمله تعطیلی مدارس و قرنطینه خانگی را هدر دهیم. » 

چیارا ، بیست و پنج ساله و دختر شهردار نیویورک که در تجمع اعتراض آمیز روز سی ام ماه مه در منهتن مشارکت کرده بود، بازداشت شد. بر اساس گزارش رسانه های محلی، علت بازداشت وی مشارکت در تظاهرات غیر قانونی و عدم پیروی از دستور پلیس بوده است. 

شهردار نیویورک در مصاحبه مطبوعاتی روز یکم ژوئن در پاسخ به پرسش خبرنگاران گفت:« تا زمانی که دخترم با من تماس نگرفته بود ، از بازداشت وی اطلاعی نداشتم. دخترم ادعا دارد که در تجمع قانونی شرکت کرده و از دستور پلیس هم پیروی کرده است. من به دخترم ایمان دارم. » نیکی 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: