کد خبر: ۲۵۸۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۳ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 02
همانطور که مشخص شده است کووید-۱۹ از طریق قطرات کوچک بزاقی افراد مبتلا هنگام عطسه ، سرفه یا حتی حرف زدن قابل انتقال است و از این رو مسافران باید سکوت اختیار کنند
شفاآنلاین>سلامت>مردم شهر جاکارتا پایتخت اندونزی هنگام استفاده از سامانه حمل و نقلی ریلی درون شهری موسوم به "ام‌آرتی" مجاز به گفتگو با یکدیگر حتی حرف زدن با استفاده از تلفن همراه نیستند؛ علت این مساله مبارزه با شیوع کرونا اعلام شده است.

به گزارش شفاآنلاین، شرکت بهره‌برداری از سامانه حمل و نقل عمومی شهر جاکارتا در صفحات خود در رسانه‌های اجتماعی اعلام کرد: همانطور که مشخص شده است کووید-۱۹ از طریق قطرات کوچک بزاقی افراد مبتلا هنگام عطسه ، سرفه یا حتی حرف زدن قابل انتقال است و از این رو مسافران باید سکوت اختیار کنند.

مسئولان ام‌آرتی جاکارتا که از اواخر ماه مارس سال گذشته میلادی (فروردین ۹۸) آغاز به کار کرده است ، از ماه مارس سال جاری حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را  به هنگام استفاده از این قطارهای درون شهری الزام کرده و در قطارها صرفا باید کمی بیش از نیمی از ظرفیت صندلی‌ها مسافر سوار شوند.

گزارش ها در رسانه‌های اجتماعی اندونزی نیز حاکی است که شرکت حمل و نقلی "کرالا کامیوتراندونزی" (KCI) نیز قرار است ممنوعیت حرف زدن مسافران در قطارها را اعلام کند.

انتظار می‌رود که دولت جاکارتا تعدادی پروتکل جدید را از جمله کاهش برخی مقررات محدودیت‌های گسترده اجتماعی را از روز پنجم ژوئن (جمعه ۱۶ خرداد) اعلام کند تا امکان فعالیت های اجتماعی و اقتصادی بیشتری فراهم شود.

تاکنون موارد مثبت کووید-۱۹ در اندونزی به ۲۶ هزار و ۹۴۰ مورد رسیده و یک هزار و ۶۴۱ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. بیشترین شمار تلفات کرونا در استان جاکارتا با ۵۱۸ مورد بوده است.جاکارتاپست
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: